놀이기구가 지나치게 격렬해지는 이유에는 여러 가지가 있습니다만, 일반적인 원인은 수직(상하) & 측면(좌우) 중력 가속도 때문입니다. 놀이기구 정보 창의 통계 페이지에서 가장 높은 값을 찾아보았을 때, 측면 중력 가속도값이 2.5를 넘거나 역수직 중력 가속도[1] 값이 -2 미만이라면 그 놀이기구는 정말 타기 힘든 것입니다.
정수직 중력 가속도[2] 값이 +5G를 넘어서는 것도 또한 문제가 될 수 있지만, +5 ~ 6G를 아주 잠깐 찍는 정도라면 괜찮습니다.
격렬한 놀이기구는 재미있지만, 재미와 고통은 종이 한 장 차이입니다. 만약 내가 만든 놀이기구가 너무 격렬하다면 손님들이 아무도 타려고 하지 않을 것입니다.
일반적으로, '격렬도'가 10을 넘어가면 그 놀이기구는 재밌다기보다는 고통스러운 것일 가능성이 높습니다. 따라서 이 경우에는 놀이기구를 다시 만들거나 수정해야할 필요가 있습니다. 놀이기구의 격렬도를 줄여야할 필요가 있다면, 문제가 되는 지점을 확인하기 위해 가속도 그래프를 활용하십시오. 그리고 그 부분의 트랙을 수정하여 수직/측면 중력 가속도를 줄이십시오.
여기에 특정 상황에서 어떻게 격렬도를 낮추는지에 대한 몇 가지 예제들이 있습니다 :-)
Many things can make the ride too intense,
but the usual culprits are the vertical (up-down) and lateral (side-to-side) accelerations (G forces). The peak values can be viewed on the statistics page on the ride information window, and if the lateral G's are above about 2.5, or negative vertical G's exceed -2 then the ride will be seriously uncomfortable for the riders. Excessive positive vertical G's can be a problem as well, but short peaks of +6 or +7G can be tolerated by the riders.
An intense ride can be fun, but there's a thin line between pleasure and pain, and if your ride is too intense you'll find that nobody will want to ride it. As a general rule, if the 'intensity' rating is over 10, the ride is probably painful rather than pleasurable, and you'll have to do some re-designing work.
If you need to reduce the intensity of a ride, use the acceleration graphs to locate the problem areas, and then re-design the track to reduce the lateral or vertical G forces.
Here are some examples of how to reduce intensity in some situations :-)