Basic interface
You can learn about the basic interface of RollerCoaster Tycoon
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- RCT1
- RCT2
- OpenRCT2
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게임 불러오기 Load Game |
저장된 게임을 불러옵니다. |
게임 저장하기 Save Game |
지금 플레이하고 있는 게임을 SV4 파일로 저장합니다. |
새로운 게임 New Game |
지금 플레이하고 있는 게임을 중단하고 게임 첫 화면으로 돌아가 새로운 게임을 시작합니다. |
화면을 파일로 저장 Screenshot |
현재 화면을 스크린 샷으로 찍어 .PCX 파일로 저장합니다. |
트랙 디자인 저장하기 Save Track Design |
현재 열려있는 트랙의 디자인을 .TD4파일로 저장합니다. (단, 트랙의 흥미도/격렬도/어지러움도 수치가 나와야 저장 가능) |
옵션 Options |
게임의 옵션을 설정합니다. |
제작하신 분들 About 'RollerCoaster Tycoon' |
롤러코스터 타이쿤 버전 정보와 제작자 정보를 봅니다. |
게임 종료하기 Quit Game |
게임을 완전히 종료합니다. |
지하 시야 Underground View |
지하를 볼 수 있도록 땅을 반투명으로 만듭니다. |
수중 시야 Underwater View |
물 속을 볼 수 있도록 물을 반투명으로 만듭니다. |
기본적인 대지를 제거한다 |
땅의 수평면을 아예 안 보이게 만듭니다. [확장팩에서 추가됨] |
수직면을 제거한다 |
땅의 수직면을 아예 안 보이게 만듭니다. [확장팩에서 추가됨] |
안이 보이는 놀이기구 See-through Rides |
놀이기구나 상점 등의 시설물을 반투명으로 만듭니다. |
안이 보이는 풍경 See-through Scenery |
풍경 & 테마 오브젝트를 반투명으로 만듭니다. |
보이지 않는 버팀대 Invisible Supports |
놀이기구 트랙의 버팀목을 아예 안 보이게 만듭니다. |
보이지 않는 사람들 Invisible People |
손님들을 아예 안 보이게 만듭니다. |
땅의 격자선 Gridlines on Land |
땅에 격자선을 표시합니다. RCT1은 기본적으로 체크되어있고, RCT2는 타일의 경계가 부드럽게 처리되어서 기본적으로 체크 해제되어 있습니다. |
땅의 높이 표시 Height Marks on Land |
각 타일의 높이를 바닥(=0)부터 계산하여 표시합니다. |
놀이기구 트랙의 높이 표시 Height Marks on Ride Tracks |
각 놀이기구 트랙의 높이를 바닥(=0)부터 계산하여 표시합니다. |
경로의 높이 표시 Height Marks on Paths |
각 보도/길의 높이를 바닥(=0)부터 계산하여 표시합니다. |
- 버튼 | 편집 도구의 크기를 줄입니다. RCT1에서는 -1x-1 크기까지 줄일 수 있고, RCT2에서는 시나리오 에디터에서만 -1x-1 크기를 사용할 수 있습니다. -1x-1 크기의 편집 도구를 사용하면 지형을 올리거나 내릴 때 주변 지형도 같이 편집됩니다. (그래서 '산 도구'라고도 함) |
+ 버튼 | 편집 도구의 크기를 키웁니다. RCT1/2 모두 5x5 까지 키울 수 있으며 RCT2에서는 시나리오 에디터에 한해 7x7까지도 키울 수 있습니다. |
(1) 부분 | 지표면의 유형을 선택합니다. 확장팩에서 지표면 유형이 많이 추가되었습니다.
지표면 유형을 바꾸려면 이 부분에서 원하는 것을 선택하고 원하는 지형에 커서를 갖다놓은 다음 마우스로 클릭만 해주면 됩니다.
잔디 지표면에 그대로 잔디 지표면을 다시 적용할 경우 지저분하게 자란 잡초를 제거하는 효과도 있습니다. |
(2) 부분 | 수직면의 유형을 선택합니다. 역시 확장팩에서 여러 수직면 유형이 추가되었습니다.
확장팩에서 마지막 2개의 수직면은 건물처럼 보이는 지형을 만드는 데 매우 유용합니다. |
(1) 부분 | 풍경/테마 카테고리를 선택합니다.
각 탭에 어떤 것들이 있는지는 [☞ 풍경 & 테마 정보 페이지]를 참고하세요. |
(2) 부분 | (1) 부분에서 선택한 카테고리에 해당하는 조경물이 나타납니다. 상단에는 조경물의 설치 비용이 쓰여있습니다. |
가로등 | 가로등이 없으면 가로등을 설치해주면 손님들이 길을 잃는 비율이 조금 줄어듭니다. |
벤치 | 벤치는 손님들이 앉아서 음식을 먹거나 너무 오래 걸어서 에너지(힘)가 없어 앉아서 쉬고 싶을 때, 또는 너무 격렬한 놀이기구를 타서 속이 울렁거릴 때 앉아서 쉴 수 있는 공간입니다. 벤치가 없으면 손님들은 걸어다니면서 음식물을 먹을 수 밖에 없고, 계속 걷기만 해야할 것이며, 보도에는 토사물이 늘어날 것입니다. |
휴지통 | 휴지통이 없으면 손님들이 먹은 음식의 쓰레기가 보도에 나뒹굴게 됩니다.
휴지통에 쓰레기가 가득 차면 손님들은 보도에 쓰레기를 버리기 시작하므로 미화원이 종종 비워주어야 합니다. |
베너 | 베너는 특별한 기능은 없고 플레이어에게 이 보도가 어디로 가는 보도인지 알려주기 위한 메모 용도입니다.
진입 금지 표시를 하면 손님의 진입을 차단하는 효과도 있습니다. [확장팩에서 추가됨] |
(1) | 대기줄을 만듭니다. RCT1 오리지널에서는 파란색 한 종류만 존재하고, RCT1 확장팩부터는 초록/빨강/노랑의 3색이 더 추가되었습니다. |
(2) | 일반 보도를 만듭니다. RCT1 오리지널에서는 4종류의 보도만 있었으나 RCT1 확장팩부터는 더 많은 보도 종류가 추가되었습니다. |
(3) | 보도의 버팀목 형태를 설정할 수 있습니다. [확장팩에 추가된 기능] |
(4) | (9)번 버튼이 선택되었을 때, 보도의 설치 방향을 바꾸는 버튼입니다. |
(5) | (9)번 버튼이 선택되었을 때, 오르막/내리막 보도를 건설하는 버튼입니다. |
(6) | (9)번 버튼이 선택되었을 때, (4)번/(5)번에서 설정한 보도의 방향대로 보도를 설치하는 버튼입니다. |
(7) | (9)번 버튼이 선택되었을 때, 바로 직전에 설치한 보도를 제거하는 버튼입니다. |
(8) | 마우스 클릭으로 보도를 만드는 버튼입니다. 터널/다리를 만들 수 없습니다. |
(9) | 터널/다리를 만들기 위한 버튼입니다. |
놀이공원을 운영하고 새로운 놀이기구를 건설하기 위해선 돈이 필요합니다. 재정 창은 공원 재정을 관리하고 마케팅을 할 수 있는 메뉴입니다.
(1) | 놀이공원의 재정 통계표를 보여줍니다. | |
(2) | 공원이 보유하고 있는 재정 총액을 그래프로 보여줍니다. | |
(3) | 놀이동산 가치 그래프를 보여줍니다. | |
(4) | 공원의 주간 이익/손해 그래프를 보여줍니다. | |
(5) | 각종 광고(마케팅)를 진행할 수 있습니다. (아래에 설명) | |
(6) | 놀이기구 건설 Ride Construction |
놀이기구나 상점/매점을 건설하는데 사용한 비용 |
놀이기구 운영 비용 Ride Running Coasts |
놀이기구의 유지보수 비용 | |
땅 구매 Land Purchase |
공원 부지를 확장하기 위해 부지를 매입하는 데 사용한 비용 | |
조경 Landscaping |
지형을 편집하거나 물을 편집하는 등 조경에 사용한 비용 | |
놀이동산 입장권 Park Entrance Tickets |
놀이동산 입장권으로 벌어들인 수익 | |
놀이기구 시승권 Ride Tickets |
놀이기구 탑승권으로 벌어들인 수익 | |
판매 상점 Shop Sales |
상점(풍선 가게, 티셔츠 가게 등)에서 물건을 판매하여 나온 수익 | |
재고 상점 Shop Stock |
상점에서 팔지 못하고 재고로 남아 지출한 비용 | |
음식/음료수 판매 Food/Drink Sales |
매점에서 음식이나 음료수를 판매하여 나온 수익 | |
음식/음료수 재고 Food/Drink Stock |
매점에서 음식이나 음료수를 팔지 못하고 재고로 남아 지출한 비용 | |
스텝 급여 Staff Wages |
공원 직원에게 지불한 급여 | |
마케팅 Marketing |
마케팅(광고)에 사용한 비용 | |
연구 Research |
놀이기구나 시설물 연구에 사용한 비용 | |
대출 이자 Loan Interest |
대출금이 있을 경우 그에 대한 대출 이자 | |
(7) | 대출 Loan | 은행으로부터 대출을 받습니다. 대출금이 있으면 대출 이자가 조금씩 지출됩니다. |
(8) | 놀이동산 가치 Park Value |
현재 놀이동산에 있는 시설물을 돈으로 환산한 가치입니다. |
(9) | 현금 Cash |
현재 보유하고 있는 돈의 액수입니다. |
(10) | 회사 가치 Company Value |
회사 가치입니다. 회사 가치는 (현금) + (놀이동산 가치)로 계산됩니다. |
마케팅(광고)은 공원에 손님을 끌어모으기 위한 수단입니다. 지금 당장은 손해를 보는 것 같지만 길게 보면 오히려 이득입니다.
마케팅 영업중 Marketing Campaigns in operation |
현재 진행중인 광고 목록입니다. |
마케팅 사용할 수 있음 Marketing Campaigns available |
새로 진행할 수 있는 광고 목록입니다. |
놀이동산 무료 입장권 Vouchers for Free Entry to the park |
놀이동산에 무료로 입장할 수 있는 무료 입장권을 배부합니다. 이 광고를 진행하면 손님 중 일부가 무료 입장권을 들고 공원을 찾게 됩니다. 당연히 무료 입장권을 가지고 입장한 손님은 공원 입장료를 내지 않습니다. |
특정한 놀이기구 무료 탑승권 Vouchers for Free Rides on a particular ride |
특정 놀이기구를 무료로 탑승할 수 있는 무료 탑승권을 배부합니다. 이 광고를 진행하면 손님 중 일부가 놀이기구 무료 탑승권을 들고 옵니다. 새로운 놀이기구나 인기가 식은 놀이기구에 손님을 유치하는 좋은 방법입니다. |
놀이동산 입장료 절반 할인권 Vouchers for Half-Price Entry to the park |
놀이동산 입장료를 절반만 내고 들어올 수 있는 절반 할인권을 배부합니다. |
무료 식음료권 Vouchers for Free Food or Drink |
매점에서 판매하고 있는 식음료를 무료로 이용할 수 있는 쿠폰을 배부합니다. |
놀이동산 광고 Advertising Campaign for the park |
놀이동산을 언론 매체에 광고합니다. 이 광고를 진행하면 쿠폰을 들고 오는 손님은 없지만 공원을 찾는 손님이 많아집니다. |
특정 놀이기구 광고 Advertising Campaign for a particular ride |
특정 놀이기구를 언론 매체에 광고합니다. 이 광고를 진행하면 쿠폰을 들고 오는 손님은 없지만 해당 놀이기구를 타기 위해 공원을 찾는 손님이 많아집니다. |
(1) | 놀이공원 주 입구 주변의 풍경을 보여주거나 공원 부지 매입, 이름 변경 등의 작업을 할 수 있습니다. |
(2) | 월별 놀이공원 등급을 그래프로 보여줍니다. |
(3) | 월별 손님 수를 그래프로 보여줍니다. |
(4) | 놀이공원 입장료를 조절합니다. 지금까지의 총 입장객 수도 확인 가능합니다. (아래에 설명) |
(5) | 놀이공원의 크기, 놀이기구/시설 개수, 직원 수, 현재 놀이공원에 있는 손님 수 등의 정보를 볼 수 있습니다. (아래에 설명) |
(6) | 시나리오에 대한 설명과 달성 목표를 볼 수 있습니다. (아래에 설명) |
(7) | 공원이 지역 당국으로부터 받은 상을 볼 수 있습니다. 공원이 상을 받으면 손님이 더 많이 옵니다. (아래에 자세히 설명) |
(8) | 공원을 폐장합니다. 공원이 폐장하면 안에 있던 손님들이 모두 빠져나갑니다. |
(9) | 공원을 개장합니다. |
(10) | 부지를 새로 구입합니다. 빈 땅에 팻말이 꽂혀있는 곳을 클릭하면 땅을 구입할 수 있습니다. 일부 시나리오에서만 부지 매입이 가능합니다. |
(11) | 건설권을 구입합니다. 건설권 역시 구매 가능한 곳에 점선으로 된 격자와 팻말이 꽂혀있습니다. 건설권은 내 땅은 아니지만, 지표면에서 ±2칸 이상의 높이에 시설물을 건설할 수 있도록 허가해주는 부지입니다. Bumbly Beach나 Pokey Park가 건설권 부지를 이용하는 대표적인 시나리오입니다. |
(12) | 주 공원 입구로 화면을 이동합니다. |
(13) | 공원의 이름을 바꿉니다. |
입장료 Admission price |
입장료를 설정하면 손님들은 공원에 들어오면서 입장료를 내게 됩니다. RCT1 오리지널 ~ 에디드 어트랙션 확장팩까지는 놀이공원 입장료와 놀이기구 탑승료를 같이 매길 수 있었지만, RCT1 루피 랜드스케이프 확장팩에서는 놀이공원 입장료를 무조건 무료로 해야만 합니다. RCT2에서는 놀이공원 입장료와 놀이기구 탑승료 중에서 하나를 무조건 무료로 매겨야만 합니다. |
총 입장객 Total Admissions |
1년, 3월에서부터 지금까지 입장한 관람객의 총 누적수입니다. |
입장 수익 Income from Admissions |
놀이공원 입장료로만 벌어들인 수익입니다. |
설명 | 이 시나리오의 배경에 대해 설명해줍니다. 어떤 시나리오는 설명 부분에 제약 사항을 설명해놓은 것도 있습니다. |
목표 Your objective |
이 시나리오에서 달성해야 할 목표입니다. 시나리오 목표를 달성하면 시나리오 차트에 내 이름을 새길 수 있습니다.
일부 시나리오(Arid Heights 등)를 제외하면 목표 달성에 실패해도 공원은 계속 운영할 수 있습니다. |
(1) | 새 직원을 고용합니다. |
(2) | 직원의 유니폼 색상을 고릅니다. |
(3) | 직원의 활동 영역을 게임 화면에 표시합니다. |
(4) | 지도에 직원의 위치를 반짝이는 점으로 표시합니다. |
(1) | 이 손님의 이름을 표시합니다. 옵션에서 손님의 실명을 표시하지 않도록 하면 '손님 123' 처럼 나옵니다. |
(2) | 이 손님이 지금 있는 곳을 작은 화면으로 보여줍니다. |
(3) | 이 손님의 행복도, 배고픔 지수, 선호하는 격렬도 등을 볼 수 있습니다. 손님의 행복도에 따라 탭의 얼굴 모양이 달라집니다. (아래에 설명) |
(4) | 이 손님이 공원에서 한 행위를 기록한 정보를 보여줍니다. |
(5) | 이 손님의 재정 상태에 대한 정보를 보여줍니다. |
(6) | 이 손님이 최근 한 생각을 보여줍니다. (아래에 설명) |
(7) | 이 손님이 지금 가지고 있는 물건을 보여줍니다. |
(8) | 이 손님을 집게로 집어 원하는 곳으로 옮길 수 있습니다. (물 위에 떨어뜨리면 손님이 허우적대다가 익사합니다.) |
(9) | 이 손님의 이름을 바꿉니다. |
(10) | 이 손님의 현재 위치로 게임 화면을 이동합니다. |
(11) | 이 버튼을 클릭해두면, 이 손님이 놀이기구를 타고 내리거나 음식/음료를 사먹는 등 행동에 변화가 생기면 메시지 창에 초록색 메시지로 알려줍니다. |
(12) | 지금 이 손님이 하고 있는 행동을 간략하게 보여줍니다. |
매우 행복함 | 행복함 | 조금 행복함 | |||||
보통 | 조금 불쾌함 | 불쾌함 | |||||
기물 파괴범 (빨간 얼굴의 손님은 벤치/휴지통/가로등과 같은 기물을 부숩니다!) | |||||||
조금 매스꺼움 | 꽤 매스꺼움 | 매우 매스꺼움 |
행복 Happiness |
이 손님의 행복한 정도를 보여줍니다. |
에너지 Energy |
이 손님의 에너지를 나타냅니다. 에너지가 낮으면 걷는 속도가 느려지고, 의자에 앉아서 휴식을 취합니다. |
배고픔 Hunger |
이 손님의 배고픈 정도를 나타냅니다. 그래프가 높아지면 손님이 먹을 것을 파는 매점을 찾기 시작합니다. |
목마름 Thirst |
이 손님의 목마른 정도를 나타냅니다. 그래프가 높아지면 손님이 마실 것을 파는 매점을 찾기 시작합니다. |
멀미 Nausea |
이 손님이 얼마나 멀미를 하고 있는지를 나타냅니다. 그래프가 높아지면 얼굴이 푸르뎅뎅한 색이 되며 의자에 앉아 휴식을 취해야 낮아집니다. 그냥 방치할 경우 손님이 길 한복판에 오바이트를 하고 맙니다. |
화장실 Toilet |
이 손님이 얼마나 화장실이 마려운지를 나타냅니다. 그래프가 높아지면 손님이 화장실을 찾아갑니다. (그대로 방치해도 길 한복판에 실례하는 일은 없는 것 같습니다.) |
선호하는 놀이기구 Preferred Ride |
이 손님이 놀이공원에서 제일 좋아하는 놀이기구의 이름을 나타냅니다. |
격렬도 Intensity |
이 손님이 선호하는 놀이기구의 격렬도 기준을 보여줍니다. 이 손님은 이 기준을 벗어나는 놀이기구는 타려하지 않을 것입니다. |
멀미 참을성 Nausea Tolerance |
이 손님이 얼마나 멀미를 잘 참는지를 보여줍니다. [높음/평균/낮음/없음]으로 나뉘며, 참을성이 높을 수록 오바이트를 잘 안 합니다. |
손님 생각 탭은 이 손님이 최근 한 생각을 보여줍니다. 아래와 같은 생각들이 있습니다.
놀이기구에 대한 생각 | ||
---|---|---|
~보다 스릴있는 것이 없을까? I want to go on something more thrilling than ~ |
놀이기구의 격렬도가 자신이 선호하는 격렬도보다 낮을 때 | |
~는(은) 너무 격렬해 보여 ~ looks too intense for me! |
놀이기구의 격렬도가 자신이 선호하는 격렬도보다 높을 때 | |
그냥 ~을 보는 것만으로도 속이 미슥거려 Just looking at ~ makes me feel sick! |
놀이기구의 격렬도가 자신이 참을 수 있는 멀미 참을성보다 높을 때 | |
~에서 멋졌어 ~ was great! |
놀이기구를 재미있게 타고 난 후 | |
~에 가지 않을래 - 안전하지가 않아 I'm not going on ~ - It is'nt safe! |
최근에 놀이기구에 폭발 사고가 난 적이 있을 때 | |
~에서 나가고 싶어 I want to get off ~! |
헤지 메이즈, 관람차 안에 너무 오래 있어서 나가고 싶을 때 | |
~에서 찾을 수 없군 I can't afford ~ |
타고 싶은 놀이기구로 가는 길을 찾을 수 없을 때 | |
~에서 내리고 싶어 I want to get off ~! |
놀이기구를 너무 오래 타고 있어서 내리고 싶을 때 | |
~에서 줄을 서 있었어 I've been standing/queuing for ~ for ages |
놀이기구를 타기 위해 너무 오래 기다렸을 때 | |
비가오는 동안은 ~에 가지 않을래 I'm not going on ~ while it's raining! |
(비가 내릴 때) 이 놀이기구가 비를 피할 수 없는 놀이기구인 경우 | |
손님들의 감정 | ||
어지러워 I feel seek |
어지러움도가 높은 놀이기구를 탄 후 멀미가 날때 | |
너무 어지럽다 I feel very seek! |
어지러움도가 높은 놀이기구를 탄 후 멀미가 심하게 날 때 | |
배고프지 않아 I'm not hungry |
배고프지 않은데 매점과 마주친 경우 | |
목마르지 않아 I'm not thirsty |
목마르지 않은데 음료 가게와 마주친 경우 | |
배고파 I'm hungry |
배가 고플 때 | |
목말라 I'm thirsty |
목이 마를 때 | |
피곤해 I'm (very) tired |
에너지가 낮을 때 | |
화장실 갈래 I need to go to the toilet/bathroom |
화장실이 가고 싶을 때 | |
분수대가 멋져 The jumping fountains are great |
근처에 분수대가 있을 때 | |
풍경이 정말 멋진걸? The scenery here is wounderful! / Great scenery! |
주변 미관이 멋지게 꾸며진 곳을 지나칠 때 | |
누군가 지켜보는 것 같아요 I have the strangest feeling someone is watching me! |
손님 정보 창으로 그 사람을 계속 관찰 할 때 | |
집에 갈래 I want to go home |
집에 가고 싶을 때 | |
음악이 너무 좋아 The music is nice here |
주변에서 들리는 음악이 좋을 때 | |
돈에 관한 생각 | ||
~는 너무 비싸 |
놀이기구의 탑승료가 자신의 기준보다 비쌀 때 | |
~의 ~은 정말 싸군 This/These ~ from ~ is/are really good value! |
상점에서 파는 물건의 가격이 만족스러울 때 | |
돈을 다 썼어.. I've spent all my money |
수중에 있는 돈을 모두 썼을 때 | |
~는(은) 정말 경제적이네 ~ is really good value! |
놀이기구의 탑승료가 만족스러울 때 | |
~는(은) 너무 비싸네 I'm running out of cash! |
놀이기구 탑승료가 자신이 갖고 있는 돈보다 많을 때 | |
상점에 관한 생각 | ||
~의 ~는 정말 시원하다 This/These ~ from ~ is/are really good value! |
음료를 파는 가게의 음료수가 만족스러울 때 | |
~의 ~는 아주 맛이 좋다 This/These ~ from ~ is/are really good value! |
음식을 파는 가게의 음식이 만족스러울 때 | |
~를(을) 아직 덜 먹었어 I've not finished my ~ yet. |
음식을 덜 먹었는데 매점을 마주친 경우 | |
~를 벌써 갖고 있어 I've already got a ~ |
물건을 벌써 갖고 있는데 상점을 마주친 경우 | |
~의 ~는 멋있다 This/These ~ from ~ is/are really good value! |
자신이 구매한 물건이 만족스러울 때 | |
그 외의 생각 | ||
이 놀이동산은 정말 깨끗해 This park is really clean and tidy |
놀이공원이 미화원에 의해 깨끗이 관리되고 있는 경우 | |
이 길은 구역질 나는군 This path is disgusting! |
길에 구토물이 지나치게 많을 때 | |
놀이 동산의 출구를 도저히 못 찾겠어 I can't find the park exit |
놀이동산의 출구로 가는 길을 찾지 못했을 때 | |
여기 휴지통은 정말 엉망이군 The litter herer is really bad |
휴지통이 없어서 쓰레기가 버려져있거나 휴지통이 부서진 것을 봤을 때 | |
엉망으로 부서졌군 The vandalism here is really bad |
손님 주변에 부서진 의자나 가로등, 쓰레기통이 있을 때 | |
길을 잃었어 I'm lost! |
길이 복잡해서 길을 잃었을 때 |
(1) | 이 직원의 이름을 보여줍니다. |
(2) | 이 직원이 지금 있는 곳을 작은 화면으로 보여줍니다. |
(3) | 이 직원과 관련된 여러 가지 사항을 관리할 수 있습니다. (아래에 설명) |
(4) | 이 직원의 급여, 고용시기, 작업 내역 정보를 보여줍니다. |
(5) | 이 직원의 활동 영역을 설정합니다. 이 버튼을 누르고 게임 화면을 클릭하면 아래 그림처럼 4x4 크기의 파란색 발자국 모양의 타일이 생기는데, 직원은 이 파란 발자국 영역 안에서만 움직일 수 있습니다. 정비사의 경우 놀이기구를 정비/수리하기 위해서는 최소한 놀이기구의 출구 1칸을 영역 안에 포함시켜야 하다는 것을 주의하십시오. 활동 영역을 하나도 지정하지 않으면 모든 곳을 돌아다닐 수 있습니다. |
(6) | 이 직원을 집게로 집어 원하는 곳으로 옮길 수 있습니다. (물 위에 떨어뜨리면 직원이 허우적대다가 익사합니다.) |
(7) | 이 직원의 이름을 바꿉니다. |
(8) | 이 직원의 현재 위치로 게임 화면을 이동합니다. |
(9) | 이 직원을 해고합니다. |
(10) | 지금 이 직원이 하고 있는 행동을 간략하게 보여줍니다. |
경로를 쓸어낸다 Sweep Footpaths |
보도에 쌓인 구토물이나 쓰레기를 청소합니다. |
정원에 물을 준다 Water Gardens |
보도 옆에 있는 화단에 물을 줍니다.
(보도 바로 옆에 있지 않은 화단에는 물을 못 줍니다.) |
휴지통을 비운다 Empty Litter Bins |
쓰레기로 가득찬 휴지통을 비웁니다. |
잔디를 깎는다 Mow Grass |
보도를 벗어나서 잡초가 자란 곳의 잔디를 깎습니다.
미화원을 고용하면 RCT1은 기본적으로 여기에 체크가 되어 있는데, 미화원은 다른 걸 하기에도 바쁜 직원이므로 고용한 뒤 체크를 반드시 해제하십시오! |
놀이기구 조사하기 Inspect Rides |
놀이기구를 점검합니다. 보통 체크한 채로 놔둡니다. |
놀이기구 수리하기 Fix Rides |
놀이기구가 고장나면 수리합니다. 보통 체크한 채로 놔둡니다. |
선택 박스 | 광대 복장을 선택할 수 있습니다.
기본적으로 [팬더, 호랑이, 코끼리 복장]이 있고 확장팩에서는 테마가 개발됨에 따라 [로마식 의상, 고릴라 복장, 눈사람 옷, 기사 옷, 우주비행사복]이 추가됩니다. |
(1) | 이 놀이기구의 이름입니다. |
(2) | 이 놀이기구가 있는 곳을 작은 화면으로 보여줍니다. |
(3) | 놀이기구 차량을 관리합니다. (아래에 설명) |
(4) | 놀이기구 운행 방식을 관리합니다. (아래에 설명) |
(5) | 놀이기구 도색을 관리합니다. (아래에 설명) |
(6) | 놀이기구 수치를 보여줍니다. (아래에 설명) |
(7) | 놀이기구 그래프를 보여줍니다. (아래에 설명) |
(8) | 놀이기구 탑승료 및 수익 관련 항목을 설정합니다. (아래에 설명) |
(9) | 이 놀이기구를 탑승한 손님 및 놀이기구 정보를 보여줍니다. (아래에 설명) |
(10) | 작은 화면에 보일 항목을 선택합니다. 전체를 보거나 정거장 1, 정거장 2, 열차 1, 열차 2 … 등의 시점을 보여줄 수 있습니다. |
(11) | 이 놀이기구를 닫습니다. |
(12) | 이 놀이기구를 테스트합니다. (트랙이 있는 놀이기구에만 있음) |
(13) | 이 놀이기구를 열어 손님을 받습니다. |
(14) | (놀이기구를 닫은 상태에서) 건설 모드로 들어갑니다. |
(15) | 이 놀이기구의 이름을 바꿉니다. |
(16) | 이 놀이기구가 있는 위치로 게임 화면을 이동합니다. |
(17) | (놀이기구를 닫은 상태에서) 놀이기구 전체를 판매하여 제거합니다. |
(18) | 놀이기구에 타고 있는 사람, 대기자 수 등의 정보를 보여줍니다. |
(1) | 이 트랙에 운용할 차량의 종류를 선택합니다. 놀이기구 종류에 따라 한 종류의 차량만 있을 수도 있고 여러 종류의 차량이 있을 수도 있습니다. 트랙을 건설하는 놀이기구가 아닌 경우에는 하나로 고정되어 있습니다. |
(2) | (트랙 놀이기구에 한해) 열차 대수를 설정합니다. |
(3) | (트랙 놀이기구에 한해) 열차 한 대당 차량 수를 설정합니다. |
(1) | 운행 방식을 선택합니다.
기본적으로 "계속적인 순환 모드"로 설정되어 있는데 이외에 [역방향으로 시작되는 리버스 모드, 파워 스타트 모드, 체어 리프트 모드] 등이 있을 수도 있습니다. |
(2) 대기 Wait for |
손님을 얼마나 태우면 운행을 시작할 것인지 설정하는 부분입니다.
|
(3) 다른 열차가 정거장에 도착하면 떠난다 Leave if another train arrives at station |
열차를 2대 이상 운용하고 있을 때, 다른 열차가 정거장에 도착하면 다른 옵션을 무시하고 열차를 출발시킵니다.
(단, (1)대기 옵션을 만족하면 무조건 출발합니다.) |
(4) 최소 대기 시간 Minimum wating time |
다른 모든 출발 조건을 만족해도 최소한 이 시간만큼은 기다렸다가 출발합니다. |
(5) 최대 대기 시간 Maximum wating time |
다른 출발 조건을 만족하지 못해 기다리고 있어도 이만큼의 시간이 지나면 무조건 출발합니다. |
(6) 인근 정거장과 시간을 맞춘다 Synchronize with adjacent station |
일명 '싱크로나이즈 모드'라고 불리는 이 기능은, 두 개의 놀이기구나 정거장이 두 개인 하나의 놀이기구를 동시에 출발시켜 쌍둥이 놀이기구를 만들기 위해 사용하는 기능입니다.
①정거장이 바로 옆에 붙어있고 ②정거장이 서로 같은 방향을 바라보고 있으며 ③정거장 앞쪽 끝선이 일치할 때 싱크로나이즈 모드가 제대로 작동합니다. |
(7) 신뢰성 Reliability |
놀이기구의 신뢰성입니다. |
(8) 고장 시간 Down-time |
놀이기구의 총 가동 시간에 대한 고장난 시간의 비율입니다. 이 수치가 높다는 것은 놀이기구가 빠르게 수리되지 못하고 있다는 것을 의미합니다. |
(9) 최근 고장 Last breakdown |
가장 최근에 고장을 일으킨 원인을 보여줍니다. |
(10) 조사 Inspection |
점검 간격을 설정합니다. 기본값은 30분이며, 되도록 10분으로 설정하는 것이 좋습니다. |
(11) 마지막 수리 후 경과 시간 Time since last Inspection |
가장 마지막으로 수리나 점검을 받은 뒤에 지난 시간입니다. |
(1) | 색상표를 선택합니다. [주요 색상표, 대체적인 색상표 1, 2, 3] 등 총 4개의 색상표를 선택할 수 있으며 이 4가지 색상표 중에 하나를 선택해서 트랙을 칠할 수 있습니다. (확장팩 전용) |
(2) | 트랙의 몸통 부분의 색상을 선택합니다. |
(3) | 트랙의 양 날개 부분(가이드)의 색상을 선택합니다. |
(4) | 트랙의 받침대 색상을 선택합니다. |
(5) | 선택한 색상표로 트랙의 색을 변경합니다. 이 버튼을 누르고 색을 바꾸고 싶은 트랙을 하나 하나 클릭해주면 됩니다. |
(6) | 놀이기구의 출입구/정거장 스타일을 선택합니다. 테마가 개발되면 출입구/정거장 스타일이 추가되기도 합니다. (확장팩 전용) |
(7) | 차량 색상을 어떻게 칠할 것인지 결정합니다.
- 모두 같은 색 : 모든 차량에 동일한 색을 적용합니다. - 다른 색 열차 : 열차마다 색상을 다르게 설정합니다. - 탈것마다 다른 색 : 열차 하나에 있는 차량 색상을 다르게 설정합니다. |
(8) | 차량 색상을 선택합니다. |
(9) |
흥미 등급 Excitement Rating |
놀이기구가 얼마나 재미있는지를 수치로 나타낸 것입니다. 수치가 높을 수록 손님이 많이 모이고 탑승료를 더 많이 받을 수 있습니다. 흔히 좋은 놀이기구는 흥미도가 높은 놀이기구로 알려져 있습니다. 터널의 유무, 주변 풍경, 인접한 놀이기구에 따라 수치가 변합니다. '흥미도'라고도 합니다. |
격렬도 등급 Intensity Rating |
놀이기구가 얼마나 격렬한지를 수치로 나타낸 것입니다. 버티컬 G 수치와 관련이 깊으며, 지나치게 높으면 너무 무서운 놀이기구이고 지나치게 낮으면 너무 심심한 놀이기구임을 의미합니다. 손님들의 선호 격렬도에 따라 손님이 모이는 정도가 다릅니다. '격렬도'라고도 합니다. |
어지러움 등급 Nausea Rating |
놀이기구를 탄 뒤 얼마나 멀미가 늘어나는지를 수치로 나타낸 것입니다. 이 수치가 높으면 놀이기구를 탄 손님들이 얼굴이 시퍼래져 가끔 길바닥에 구토물을 만들기도 합니다. 태생적으로 이 수치가 높게 나오는 놀이기구도 있습니다. '어지러움도', '멀미도'라고도 합니다. |
최고 속도 Max. Speed |
놀이기구 운행 중 기록한 최고 속도입니다. |
평균 속도 Average Speed |
놀이기구 운행 시간 전체의 평균적인 속도입니다. |
탑승 시간 Ride Time |
열차가 한 바퀴 운행하는 데 걸리는 시간입니다. |
탑승 길이 Ride Length |
놀이기구 트랙의 길이입니다. |
최대. 양수 버티컬 G Max. Positive Vertical G's |
버티컬 G는 '수직 중력'을 의미합니다.
평상시 지구 중력을 1g라고 했을 때 롤러코스터가 하강→상승하여 내 몸이 바닥으로 끌리는 느낌을 받는 경우가 있는데
이때 우리가 느끼는 체감 중력은 1g보다 커지게 됩니다.
이 수치는 가장 심했던 수직 체감 중력값을 의미하며, 4.5g를 넘어가면 수치가 이상하게 나오기 시작합니다.
(평상시 몸무게가 60kg인 사람이 있다면 4.5g 상태에서는 몸무게가 270kg이 되니 버티기가 힘들겠지요?) |
최대. 음수 버티컬 G Max. Negative Vertical G's |
최대 양수 버티컬 G와 반대로, 롤러코스터가 상승→하강하면서 우리 몸이 마치 무중력 상태와 같은 느낌을 받는 경우가 있는데 이때 우리가 느끼는 체감 중력은 0g보다 작아지게 됩니다. 이 수치는 가장 낮았던 수직 체감 중력값을 의미합니다. -2.0g 아래로 내려가면 수치가 이상하게 나오기 시작합니다. |
최대. 측면 G Max. Lateral G's |
측면 G는 간단히 말하면 원심력을 말합니다. 좌회전시 +, 우회전시 -로 나타납니다. 2.0g를 넘어가면 수치가 이상하게 나오기 시작합니다. |
낙하 Drops |
얼마나 많이 낙하했는지를 나타냅니다. |
최대 낙하 높이 Highest Drop Height |
가장 높이 차이가 많이 나는 낙하입니다. |
입장료 Admission price |
놀이기구의 탑승료를 $0.10 단위로 설정합니다. |
탑승 사진 가격 Income |
놀이기구 트랙 중에 '탑승 사진 섹션' 특수트랙이 있는 경우, 손님들이 자기가 놀이기구를 탔을 때의 사진을 인화해서 사갈 수 있습니다. 이 사진의 가격을 $0.10 단위로 설정합니다. |
공원 도처가 같은 가격 |
공원 어디에서나 이 가격으로 탑승 사진 가격을 받습니다. |
고객 Customers |
시간당 이용 고객 수를 나타냅니다. (시간은 현실 시간 단위) |
대기 시간 |
이 놀이기구를 타기 위해 대기줄에서 기다려야하는 시간입니다. 이 수치가 너무 크면 대기줄의 길이를 적당히 줄여주어야 합니다. |
탑승 사진 |
트랙 중에 '탑승 사진 섹션' 특수트랙이 있는 경우 탑승 사진이 몇 장이나 팔렸는지를 보여줍니다. |
총 고객 |
놀이기구를 연 이후 이 놀이기구를 탄 총 손님 수입니다. |
건설 시기 |
이 놀이기구의 건설 시기를 나타냅니다. |
(1) | 이 놀이기구에 대한 생각을 갖고 있는 손님의 목록을 손님 창으로 보여줍니다. |
(2) | 이 놀이기구를 타고 있는 손님의 목록을 손님 창으로 보여줍니다. |
(3) | 이 놀이기구를 타기 위해 대기줄에서 기다리고 있는 손님의 목록을 손님 창으로 보여줍니다. |
(4) | 놀이기구에서 음악을 재생할 수 있습니다. 여러 가지 스타일의 음악이 있습니다. |
- 버튼 | 편집 도구의 크기를 줄입니다. 땅 편집 도구와는 달리 1x1 까지만 줄일 수 있습니다. |
+ 버튼 | 편집 도구의 크기를 키웁니다. 5x5 까지 키울 수 있으며, RCT2 시나리오 에디터에 한해 7x7까지 키울 수 있습니다. |
유형 Type |
개발 중인 놀이기구의 카테고리 (ex. 롤러코스터) |
진행 Progress |
현재 연구 단계 |
예상 Expected |
연구가 완료되는 예상 날짜 (연구 기금에 따라 달라짐) |
연구 기금 Research Funding |
연구 기금을 설정합니다. 기금을 많이 쓸 수록 연구가 빨리 진행됩니다. |
연구 우선순위 Research Priorities |
체크한 종류의 놀이기구가 먼저 연구되도록 합니다. |
(1) | 모든 놀이기구와 시설을 닫습니다. |
(2) | 모든 놀이기구와 시설을 엽니다. |
(3) Sort |
아래의 놀이기구 목록을 버튼 왼쪽의 선택 기준에 따라 정렬합니다. 정렬 기준으로는 "현황, 대기열 길이, 대기 시간, 인기, 만족, 신뢰성, 고장 시간, 이익"이 있습니다. |
행동 | 각 손님이 현재 하고 있는 행동을 나타냅니다. |
생각 | 각 손님이 현재 하고 있는 생각을 보여줍니다. |
행동 Actions |
현재 하고 있는 행동에 따라 관람객을 분류합니다. |
생각 Thoughts |
현재 하고 있는 생각에 따라 관람객을 분류합니다. |
게임 로딩 | 저장된 게임을 불러옵니다. |
게임 저장 | 지금 플레이 중인 게임을 (다른 이름으로) 저장합니다. |
'롤러코스터 타이쿤 2' 정보 | 롤러코스터 타이쿤 2 버전 및 제작자들에 대한 정보를 봅니다. |
옵션 | 설정 창을 엽니다. |
스크린 샷(기본 단축키:Ctrl+S) | 현재 화면을 스크린 샷으로 저장합니다. 단축키는 Ctrl+S입니다.
저장된 스크린 샷은 (RCT2가 설치된 폴더) 안에 저장됩니다. |
게임 끝내기 | 게임을 종료합니다. |
하단/내부 보기 | 지하나 물 속을 반투명하게 보여줍니다. [단축키: 1] |
배경 지면 숨기기 | 지표면을 아예 안 보이게 만듭니다. [단축키: H] |
수직 지면 숨기기 | 절벽을 아예 안 보이게 만듭니다. [단축키: V] |
놀이기구 투명 | 놀이기구를 투명하게 보이도록 만듭니다. [단축키: 3] |
배경 투명 | 오브젝트나 나무, 풍경 등을 투명하게 보이도록 만듭니다. [단축키: 4] |
지지대 숨기기 | 놀이기구 트랙이나 오브젝트의 지지대를 안 보이게 만듭니다. [단축키: 5] |
사람 숨기기 | 손님과 직원을 안 보이게 만듭니다. [단축키: 6] |
지면으로부터 고도 | 지표면의 높이를 숫자로 표시해줍니다. [단축키: 8] |
탑승장소로부터 고도 | 놀이기구 트랙의 높이를 숫자로 표시해줍니다. [단축키: 9] |
보도로부터의 고도 | 보도 높이를 숫자로 표시해줍니다. [단축키: 0] |
New Game | Open scenario list window and start a new game |
Load Game | Load a saved game |
Save Game | Save current game as the file what I saved recently. Game will ask you what file name would be if it hasn't saved yet. |
Save Game As | Save current game as another file name. |
About 'OpenRCT2' | See informations about RollerCoaster Tycoon 2 and OpenRCT2 |
Options | Open Options window. |
Sceenshot | Take a screenshot of current viewport Saved screenshot file is stored at (Documents)/OpenRCT2/screenshot folder. |
Giant Screenshot | Take a 1:1 scale screenshot of the whole map. The larger map size is, the more size of file and image. Saved screenshot file is stored at (Documents)/OpenRCT2/screenshot folder. |
Quit to menu | Abandon current playing game and quit to the main menu. |
Exit OpenRCT2 | Exit the game |
It is a deprecated feature so it cannot be available now. It is replaced as a plugin like StreamIntegrationPlugin. |
Multiplayer | Open a player list window like below |
Reconnect | Reconnect easily when desync occured.
The menu icon changes into like when desync occured. |
You can see the informations of the multiplayer game, manage client's permissions or change server configurations.
If you just click button, it shows 'Players' window.
① | Player | Player's name |
② | Group | Group that the player is in. Available actions are differ from groups. |
③ | Last Action | Shows the last action of the player about 1~2 seconds |
④ | Ping | Shows connection quality of the player. Lower value means good. |
⑤ | N players | The number of players currently connected. |
This tab shows the server's name, descriptions, provider name, email and website URL.
Default Group: Set the default group of a new player
Add Group Add a new group
Remove Group Remove the group that is selected at ①
Rename Group Rename the group that is selected at ①
① | Currently selected group |
② | List of actions for players in the group (selected at ①).
You can manage the possible actions by checking actions on the list. |
Log chat history: Log all chat messages (including join and quit) into text files(*.txt).
Logged text file is stored at (Documents)/OpenRCT2/chatlogs/ folder as the name of the date and time that server is opened.
Log user actions: Log all user's actions into text files(*.txt) including using cheats, building/demolishing a ride and so on.
Logged text file is stored at (Documents)/OpenRCT2/serverlogs/(Server name)/ folder as the name of the date and time that server is opened.
Block unknown players: Block an unknown user with keys that is not registered at (Document)/OpenRCT2/users.json from joinning my server. (This option is displayed to server host only)
This allows things that was available by some additional trainers or editors, such as Son of Beast Trainer in the original game.
It is unavailable in the original RCT2 and is not displayed on the top main menu in default. You can open this by Ctrl+Alt+C shortcut.
Find (File) button → "Options" → (Controls and interface) tab → Cheat
and check it to display this button on the top main menu.
[Shortcut] Ctrl + Alt + C
If you holding click the left mouse button to Cheats button, then you can see the fulldown menu like below.
Cheats | Open the Cheats window. Shortcut key is Ctrl+Alt+C. |
Show tile inspector | Shows the Tile inspector window like below. You can slope the walls that is on the air, hiding/copying/pasting track pieces/objects or so on via tile inspector.
|
Object selection | You can edit the list of rides/objects list that is applied to current playing save game.
After selecting rides/objects, you can apply the changes by just closing the window. But, there is a change to break save game file's interior code if you using this feature so you need to be careful. |
Inventions list | You can edit the inventions list of rides, shops, stalls, themes, sceneries that is already invented or gonna be invented. |
Scenario options | You can edit the finance options, restrictions of the scenario like forbidding tree/landscaping, or options about new guests that will be spawned. |
Objective Selection | You can edit the objective, description, group of the scenario, or set rides that should be under a preservation order. |
Enable sandbox mode | Toggle sandbox mode. Sandbox mode allows to build the park entrances, guest spawn points, area of land I owned and so on, which are available in the scenario editor only. |
Disable clearance checks | Toggle clearance checks. If enabled, you can disable clearance checks so that you can build objects or tracks to the place that is already occupied. |
Disable support limits | If enabled, you can disable support limits of rides or objects. |
The window below is displayed if you using the Ctrl + Alt + C shortcut key or fulldown menu.
No Money Make money meaningless so that you don't have to concern about your finances.
Clear loan Repay the whole loans.
Large tram Bring 250 guests to the park.
Remove guests Remove all guests in the park and close all rides and facilities.
Explosion!!! It is deprecated and removed feature. Plugin can replace this feature.
Fix all rides Fix all broken rides.
Renew rides Set the rides to be built 'this year' to create a new effect.
All destructible Make ride destructible like Volcania, which is a scenario that contains undestructible rides.
Reset crash status Reset crash status of roller coaster so that make guests not to evade.
10 min. inspections Set minimum inspections of all rides into 10 minutes.
This is a menu that is useful for debugging. You can open the console or drawing
It is unavailable in the original RCT2 and is not displayed on the top main menu in default.
Find (File) button → "Options" → (Advanced) tab → "Enable debugging tools"
and check it to display this button on the top main menu.
Show console | Open the console window. Default shortcut is ` key (which is at above of Tab key). |
Show paint debug window | Show paint debug window that is related to drawing the game views.
|
Underground/Inside View | Hide objects and show underground/inside semi-transparent. [Shortcut: 1] |
Hide Base Land | Make surface of land completely invisible. [Shortcut: H] |
Hide Vertical Faces | Make vertical faces completely invisible. [Shortcut: V] |
See-Through Rides | [Shortcut: 3] |
See-Through Scenery | Make objects, trees, sceneries semi-transparent. [Shortcut: 4] |
See-Through Paths | Make path semi-transparent. |
Invisible Supports | Make rides/scenery's support completely invisible. [Shortcut: 5] |
Invisible People | Make guests and staffs completely invisible. [Shortcut: 6] |
Height Marks on Land | Display height marks on land as a number. [Shortcut: 8] |
Height Marks on Ride Tracks | Display height marks on ride tracks as a number. [Shortcut: 9] |
Height Marks on Paths | Display height marks on paths as a number. [Shortcut: 0] |
Cut-away View |
You can hide an above of certain height. It is very convenient if your sight is disturbing when you're making some buildings or looking underground. A window like below is opened if you select the menu.
Cut-away view works only if you check Enable cut-away view checkbox. |
Highlight path issues | Displays only vandalism or vomits on the path. It also displays where Handymans are. (But it does not open the Staff window accurately if you click the Handyman in the main viewport) |
Show map | Show map window like below:
|
Extra viewport | Open an extra viewport like below. |
(Plugins) | OpenRCT2 supports a Plugin feature which allows many useful features since 0.2.7.
You can use a plugin by selecting plugin's name which is at the fulldown menu of map button. Note that some plugins are run in background without appearing the fulldown menu. See Plugins guide page to learn how to install plugins. |
Zoom in the inside of the viewport.
Zoom out the inside of the viewport.
Move the main game screen(=main viewport) to the position where this viewport displays.
This is a menu for editing the terrain.
To edit the terrain, keep this window open and hold the mouse left button and move up/down as it is.
If you want to make a spike terrain, move your mouse cursor to the corner of the map file then the cursor will be highlighted as the shape of clamp(^) and then click & drag the mouse.
It costs $20 to raise/lower the one tile of land without exceeption. But, it will be adjusted if you raise/lower only the corner in OpenRCT2.
In OpenRCT2, using Ctrl key with this tool, you can slope the whole side of the tile at once in case of 1×1 (that should be in twice in the original game), and the tool size could be n×1 if you use Ctrl key in case of n×n.
Enable mountain tool. With the mountain tool, neighbor tiles will be raised together like a mountain or lowered like a pit.
If you select this icon, you can only change the surface or wall's style without raising/lowering the terrains.
- Button | Decrease the size of the clear tool. Minumum size is 1x1. |
(Centre area) | You can enter the specific size of the tool if you click the centre area. Also can adjust the size of the tool by mouse wheel if you hover the mouse cursor at here. |
+ Button | Increase the size of the clear tool. Maximum size is 64x64. |
Change the style of the surfaces.
Change the stylke of the walls.
In vanilla RCT2, you cannot use a certain type of surfaces or walls that is from RCT1, but, it is available to use RCT1's surfaces or walls using the data file of RCT1 if you have RCT1 in OpenRCT2
Change the colours of objects. Click this icon, select the colour, and click to the object that you want to change the colour in the main game screen. (But, if its colour is changeable)
It is Scenery picker tool. You can select an object by picking some object in the main game screen.
It is Scatter tool, which allows build a random cluster of objects. It is useful to make a forest.
Footpaths and queue lines are necessary elements that allows guests and staffs walk around the park.
For the detail way to build Path/Tunnel/Bridge, see Path/Tunnel/Bridge guide page.
[Shortcut] F4
ⓐ | Make general footpaths. You can choose another type of footpaths if click this button. | |
ⓑ | Make queue lines for rides. You can choose another type of queue lines if click this button. | |
ⓒ | You can choose a direction of footpaths. (It is disabled if ⓖ button is selected) |
|
ⓓ | You can select the slope of footpaths (It is disabled if ⓖ button is selected) |
|
ⓔ | Build this footpath. (It is disabled if ⓖ button is selected) |
|
ⓕ | Demolish the footpath that is built as the Build button(ⓔ) (It is disabled if ⓖ button is selected) | |
ⓖ | Build footpaths simply by clicking the left mouse button. You cannot build footpaths with elevation. |
|
ⓗ | This is a button to build footpaths by using ⓔ button. It is used to build a tunnel, or a bridge with elevation. |
You can do an action which is related to finances or can look after the statistics.
Find (File) button → "Options" → (Controls and interface) tab → Finances
and check it to display this button on the top main menu.
[Shortcut] F
You need a money to operate a theme park and to build a new ride/attraction. Finances window is a menu for managing park's finances and for starting a marketing campaigns.
① | Show the statistic table of finances of this park. | |
② | Show graph of cash (less loan) over time that my park has. | |
③ | Show graph of park value over time. | |
④ | Show graph of weekly profit. | |
⑤ | You can start marketing campaigns. (detail in below) | |
⑥ | Open the Research and development tab. | |
⑦ | Ride Construction | Costs that you used in building rides, attractions, shops or stalls |
Ride Running Costs | Maintanence costs of all rides | |
Land Purchase | Costs that you used in purchasing lands to expand the park | |
Landscaping | Costs that you used in landscaping terrains or watering. | |
Park Entrance Tickets | Incomes that you have earned by park entrance tickets | |
Ride Tickets | Incomes that you have earned by ride entry fees. Toilet fee is also included in this. | |
Shop Sales | Incomes that you have earned by goods from the stalls(Balloons, T-shirts, etc.) or coaster's On-ride photos. | |
Shop Stock | Stock costs that goes away by a certain price each time you sell an item in shops/stalls | |
Food/Drink Sales | Incomes that you have earned by foods or beverages from shops | |
Food/Drink Stock | Stock costs that goes away by a certain price each time you sell a food/beverage in shops | |
Staff Wages | Wages that you have given to your staffs | |
Marketing | Costs that used in marketing campaigns | |
Research | Costs that used in research and development of rides or facilities | |
Loan Interest | Loan interest if you have got a loan | |
⑧ | Loan | Get a loan from the bank. Loan interest will be paid off. |
⑨ | Park Value | A value of all rides and facilities which have calculated as money. |
⑩ | Cash | Cash amount that you have currently. |
⑪ | Company Value | It is Company value, which is calculated as (Cash) + (Park Value). |
Marketing is an easy way to attrack guests to your park. It seems to be losing money right now, but if you look at it for a long time, it will be a profit.
Marketing Campaigns in operation | List of markget campaings in operation |
Marketing Campaigns available | Marketing campaigns that is available. |
Vouchers for Free Entry to the park | Give vouchers for free entry fee to the park.
Some of new guests will visit to my park with this voucher if this campaign is in operation.
The guest who has this voucher will not pay the park entry fee of course.
RCT2 can get either ride entry price or park entry fee, so this campaign appears when the park gets the park entry fee. |
Vouchers for Half-Price Entry to the park | Give vouchers for half-price entry fee to the park.
RCT2 can get either ride entry price or park entry fee, so this campaign appears when the park gets the park entry fee |
Vouchers for Free Rides on a particular ride | Give vouchers for free rides on a particular ride. Some of new guests will visit to my park with this voucher if this campaign is in operation. It is good for attracting guests for new rides or rides that is cooled down in popularity. |
Vouchers for Free Food or Drink | Give vouchers for free food or drinks that is selling in shops. |
Advertising Campaign for the park | Advertise my park to the public media. There is no guests having some vouchers but many new guests will visit to your park. |
Advertising Campaign for a particular ride | Advertise a particular ride to the public media. There is no guests having some vouchers but many new guests will visit to your park to ride the particular ride. |
Type | The category of ride in development (eg. Roller Coaster) |
Progress | Current progress step (Initial research → Designing → Completing design) |
Expected | Expected date of the research (differs from funding) |
Research funding |
Set research funding. The more funding, the faster research is done.
An approximate date that research is done according to funding. Date in parenthesis is the date that first research is done since March 1st.
|
Research priorities | Research the checked types of rides first. If two or more types are checked together, only those types are developed in the their own order. |
ⓐ | Show the screen of the left image. | |
ⓑ | You can set the number of trains or vehicles. (details in below) | |
ⓒ | You can set the operation mode, method and speeds. (details in below) | |
ⓓ | You can check the reliability or down-time of the ride, and set the inspection time. (details in below) | |
ⓔ | You can change the colour of the ride and station style. (details in below) | |
ⓕ | You can set the background music of the ride. (details in below) | |
ⓖ | You can check the excitement/intensity/nausea ratings, length of the ride and so on and can save the track. (details in below) | |
ⓗ | You can see the graph of the velocity, heights, vertical/latical g-forces of the ride. (details in below) | |
ⓘ | You can set the ride's admission price or check the income per hour. (details in below) | |
ⓙ | You can check the guests who is riding or queueing this ride, its popularity, satisfaction, queue time, built date or so on. (details in below) | |
ⓚ | You can select the station, trains or building's position. | |
ⓛ | You can close, test, or open the ride. You can reset as initial state if you click(select) the red flag(signal) icon twice. | |
ⓜ | Start the construction mode of the ride. To start the construction, you need to close the ride and it should be not breakdowned. | |
ⓝ | Rename the ride. | |
ⓞ | Move to this ride. | |
ⓟ | Demolish this ride completely and sell. | |
ⓠ | Display current state of the ride, the number of queueing guests, train's velocity and so on. |
It shows the type of the trains(building), simple description and capacity.
You can adjust the number of trains and the number of cars per train.
The total number of trains or cars per train may differ from station's length, whether you used the block brakes or the length of the ride.
For example, it is determined as its minimum station's length in case of rollercoaster types,
and determined as its whole length of the ride in case of Car rides, Log flumes, Splash boats or so on.
Continuous circuit mode You can change the operation mode of the ride.
Please watch Ride operation mode guide page for informations about what operation modes exist and what they are.
Launch speed It is displayed if the operation mode is 'Powered launch (passing station)' or 'Powered launch (without passing station)'. You can set the launch speed at the station.
Lift hill chain speed You can set the speed of the lift hill chain. It is not displayed in some roller coaster that is only for powered launch.
Number of circuit In case of roller coasters, you can set the number how many times train runs one loop of the course.
Max.people of ride Set the number of people that could be in a ride at the same time, such as Mazes or Spiral slides, etc.
Wait for: The train leaves if this condition is satisfied. But, it waits minimum waiting time at least and waits only until maximum wating time.
Reliability It affects to the probability of ride's breakdown. The higher reliability, the less breakdowns.
Down-Time It is the percentage of down-time with respect to the total operation time. The higher down-time, the more the rides were stopped.
Inspection Mechanic tries to inspect the ride in this time interval. (Does not mean they inspect in exact time interval)
Time since last inspection It is a time of this ride since last inspection.
ⓐ | Force a breakdown this ride. It is not displayed in default, you need to check (File) button → "Options" → (Advanced) tab → "Enable debugging tools" to show this button. |
|
ⓑ | Refurbish this ride. In here, 'Refurbish' has the same effect with demolishing this ride and build it as exactly the same. | |
ⓒ | Open the nearest Machanic's window. |
Main colour scheme Set the main colour scheme of this ride.
Alternative colour scheme 1/2/3 You can set the alternative colour schemes at three types maximum.
You can colour the track piece by clicking the piece using this button.
Station style: You can select the style of entrance/exit of this ride.
All vehicles in same colours Set all vehicle's colour as this one.
Different colours per train Set different colours per each trains.
Different colours per vehicle Set different colours per each vehicles (which consists of a one train).
Set a background music of the ride. There are musics like below, these music files are stored at (folder RCT2 installed)/Data folder, as the name of css##.dat files.
Dodgems beat style(css2), Fairground organ style(only for Merry-go-round, css4~9, css11~15), Roman fanfare style(css18), Oriental style(css19), Martian style(css20), Jungle drums style(css21), Egyptian style(css22), Toyland style(css23), Circus(css24), Space style(css25), Horror style(css26), Techno style(css27), Gentle style(css28), Summer style(css29), Water style(css30), Wild west style(css31), Jurassic style(css32), Rock style(css33), Ragtime style(css34), Fantasy style(css35), Rock style 2(css36), Ice style(css37), Snow style(css38), Medieval style(css39), Urban style(css40), Organ style(css41), Mechanical style(css42), Modern style(css43), Pirates style(css44), Rock style 3(css45), Candy style(css46)
You can see the measurements and data such as excitement, intensity, nausea ratings, speeds, ride lengths, etc.
The higher excitement/intensity/nausea ratings, the higher price you can get admissions, but you need to be aware something.
Guests will not go to a ride that is not suitable for their preffered ride intensity, and be careful that the excitement rating is reduced if the intensity is more than 10.0, so don't make intensity rating higher than 10.0.
Some rides have as known as minimum conditions such as more than a certain ride length, vertial G-forces or the number of inversions at least, so if your ride's ratings are too low then check whether you satisfied the minimum conditions of the ride.
You can see the Ride Min. conditions table for each ride's minimum conditions.
After the excitement/intensity/nausea ratings are calculated exactly, you can save this track as a file using button.
It is displayed only at roller coasters, and shows its speed, altitude, vertical G-forces and latical G-forces.
Graph is progressed by Train 1.
In OpenRCT2, the above of +5.0g in vertial Gs or the below of -2.0g, the above of +2.0g or the below of -2.0g in latical Gs are displayed as a red line.
Admissions Price for this ride when guests ride it. Admissions are paid at the moment when guests enter the entrance, not at the queue lines.
Admission which guests can pay is determined by its excitement/intensity/nausea ratings and its age. Please refer Ride proper price calculator page if you want to know the exact maximum entry price guests could afford.
Income Estimated income in 1 hour of real time. (It is an estimated value, not a real income)
Running cost Running cost in 1 hour of real time.
Profit It is (Income) - (Running cost).
Total profit Total profit so far.
Customers on ride The number of guests who is on this ride currently
Customers The estimated number of guests in 1 hour of real time.
Popularity Popularity increases when a guest on the ride or buying an item of the shop. If there are too many low-popularity rides in the park, you may get 'Most disappointing park award'.
Satisfaction Satisfaction increases when the price is proper or low, it is suitable for guest's prefered intensity and nausea tolerance, didn't queue long and have ever ridden the same type of this ride.
Queue time The time that guests should wait in the queue line.
Total customers Total number of guests who had on this ride so far.
Favourite ride of The number of guests who favourite this ride.
Built It shows how many years have passed since this ride was built.
ⓐ | Show the list of guests who thought about this ride. | |
ⓑ | Show the list of guests who is on this ride. | |
ⓒ | Show the list of guests who is wating in the queue line of this ride. |
ⓐ | See the list of rides |
ⓑ | See the list of shops and stalls |
ⓒ | See toilets, information kiosks, cash machine and first aids. |
ⓓ | Select information type to show in ride/attraction list |
ⓔ | Sort in descend as ⓓ |
ⓕ | Open/close all rides/facilities in the list. |
ⓖ | You can demolish the rides/facilities by clicking the list with togglling this button simply. |
Left is the appearance when you use RCT2 style theme, right is RCT1.
ⓐ | You can see around the main park entrance or buy additional lands/construction rights, rename the park. | |||||||
ⓑ | Show the graph of park rating in months. (details in below) | |||||||
ⓑ | Show the graph of the number of guests in months. (details in below) | |||||||
ⓓ | Adjust the park entry fee. You can also check the total number of visited guests. (details in below) | |||||||
ⓔ | Show the park size, the number of rides/facilities or staffs, guests in park. (details in below) | |||||||
ⓕ | You can see the scenario's description and objective. (details in below) | |||||||
ⓖ | You can see the awards that you received recently. The more getting awards, the more guests will visit. (details in below) | |||||||
ⓗ | Open/close the park. All guests leave the park.
It is displayed as signal icons in RCT1 style theme, a flag icon in RCT2 style. |
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ⓘ |
Buy a new land/construction rights. You can see signs on the blank tile in the outside of the park if you click this button, then you can buy land/construction rights if you click the tile.
In OpenRCT2, a window like below is opened if you click this button. In the original RCT2, there are only button and button. Land rights window
Buy land rights. Buy construction rights. |
|||||||
ⓙ | Move the main game screen to the main park entrance. | |||||||
ⓚ | Rename the park's name. |
Admission price In the original game, either park admission price or ride entry price should be free.
In OpenRCT2, you can get both prices by using Cheats.
Income from admissions Total income that you have earned by park admissions.
You can see the information like Park size, Number of rides/attractions(Max: 255), Staffs(Max: 200), Guests in park(Max: about 10000), Total admissions.
Descrption | Describe the background of this scenario. You need to look into this since some scenario describes some hints for restrictions in here. |
Your objective | It is a objective you should achieve in this scenario. You can name yours in the scenario chart if you achieve the objective.
You can keep playing the park even though you fail the objective except for some scenarios(eg. No money scenarios) |
Congratulations! | This is a part if you achieved the objective. Here appears a button that you can write your name if you achieved this scenario first, or achieved with a higher company value. |
Show the recent awards this park has received.
See Awards guide page if you want to find out what awards park can receive and which behavior leads which awards.
Staffs are necessary people to manage the park. There are four types of staffs and each has a role like below:
ⓐ | Show this staff member's position in a small viewport. |
ⓑ | You can configure many things about this type of staff member. (details in below) |
ⓒ | Show the statistics of this staff such as fee, employed at or informations what they did. |
ⓓ | Move this staff member to a new location. (If you drop it on the water, the staff will suffer and drown.) |
ⓔ | Set patrol area for this staff member.
If you click this button and click again the surface in the main game screen, then 4×4 size of blue tiles with footprints shape will show up. Staff member can only move in this blue footprint area. Staff member can walk around everywhere if you do not set a patrol area. Be careful that you need to include the tile that the ride's exit is to inspect/fix the ride in case of Mechanics. |
ⓕ | Rename this staff member. |
ⓖ | Move to the location of this staff member. |
ⓗ | Sack this staff member. |
ⓘ | Show the summary of this staff member's behaviors. |
Sweep Footpaths | Clear the litters on the path such as vomits or trashes. |
Water Gardens | Water the flowers next to the path.
(They cannot water if flowers are not right next to the path.) |
Empty Litter Bins | Empty trash bins that is full. |
Mow Grass | Walk outside of the path and mow the grass.
In OpenRCT2, you can set Handyman does not mow the grass as default in the options. |
Inspect Rides | Inspect rides. Leave checked in usually. |
Fix Rides | Fix rides when it breakdowns. Leave checked in usually. |
(Select box) | You can select the costume of this entertainer.
There are [Panda, Tiger, Elephant] costumes as default and [Roman, Gorilla, Snowman, Knight, Astronaut] costumes are added by researching. |
Staffs are people who are necessary for managing the park. There are four types of staffs in RollerCoaster Tycoon and each staff has a role like below:
You can fire staffs quickly if you click the staff in the list with this icon is clicked. It is OpenRCT2's feature.
Displays staff's patrolled area. If you click the patrolled area in the main game screen, it opens the staff's window who patrolls the area.
Show staff's position as a blink point in the map.
This is a window that you can watch each or group of guest's actions or thoughts.
ⓐ | Show each guest's actions or thoughts. | |
ⓑ | Show guest's actions or thoughts in groups. | |
ⓒ | Select either guest's Actions or Thoughts. | |
ⓓ | Search guest of certain name. | |
ⓔ | Show only tracked guests in the list. |
This tab shows guests in groups so that it is good way to check what actions guests are doing(Actions) or what they are thinking(Thoughts).
Especially, you shall check often 'Thoughts' since you can check quickly in what guests are satisfying or dissatisfying.
You can check the list of it if you click the group.
This is a window that you can see recent messages about park managing.
You can open this window by clicking the date/weather part on the right bottom side in the original game, is not displayed on the top main menu in default.
Find (File) button → "Options" → (Controls and interface) tab → Recent messages
and check it to display this button on the top main menu.
You can see the recent messages.
In OpenRCT2, you can disable certain type of news/messages by clicking button.
ⓐ | Display this guest's position. |
ⓑ | You can see this guest's happiness, hunger, preferred intensity, etc. The icon in the tab differs by the guest's happiness or nausea. (details in below) |
ⓒ | Show the list of rides which this guest went. |
ⓓ | Show the information about this guest's finances. |
ⓔ | Show this guest's recent thoughts. (details in below) |
ⓕ | Show the list of items which this guest has now. |
ⓖ | You can pick up this guest and move into a new location wherever you want with tongs. (If you drop it on the water, the guest will suffer and drown.) |
ⓗ | Rename this guest. |
ⓘ | Move to the location of this guest. |
ⓙ | If you have clicked this button, you can get green messages in the news/message section in the bottom when the guest goes/leaves a ride or buying food/beverages, etc. |
ⓚ | Show the location of this guest in a small viewport. |
ⓛ | Show the summary of this guest's behaviors. |
Status | When | |
---|---|---|
Very happy | Happiness ≥ About 87% (222 ≤ Happiness count / Total: 255) | |
Happy | About 73% ≤ Happiness < About 87% (185 ≤ Happiness count < 222) | |
Little happy | About 58% ≤ Happiness < About 73% (148 ≤ Happiness count < 185) | |
Normal | About 43% ≤ Happiness < About 58% (111 ≤ Happiness count > 148) | |
Little upset | About 29% ≤ Happiness < About 43% (74 ≤ Happiness count < 111) | |
Upset | About 15% ≤ Happiness < About 29% (37 ≤ Happiness count < 74) | |
Very upset | Happiness < About 15% (Happiness count < 37) | |
Tired | About 18% ≤ Energy < About 27% (46 ≤ Energy count < 70) | |
Very tired | Energy < About 18% (Energy count < 46) | |
Angry | If this guest angers (Anger count > 0) ※ Angry guests will break items on the path such as benches, trash bins or lamps. | |
Little sick | About 55% < Nausea ≤ About 67% (140 < Nausea count ≤ 170) | |
Sick | About 67% < Nausea ≤ About 78% (170 < Nausea count ≤ 200) | |
Very sick | Nausea > About 78% (Nausea count > 200) |
Please refer below about each items in this tab:
Happiness | Shows how happy this guest. |
Energy | Show this guest's energy. The lower energy, the lower walking speed and the guest will take a break on the bench. |
Hunger | Show how much hungry this guest. Guests will start to find a food shop if this value is high. |
Thirst | Show how much thirsty this guest. Guests will start to find a drink shop if this value is high. |
Nausea | Show how much sick this guest. If this value is high, the face icon turns into green and it will be decreased if the guest takes a break on the bench or goes to the First Aids. Or, the guest will vomit on the path eventually. |
Toilet | Show how much the guest want to go to the toilet. The guest will find and go to a toilet if this value is high. (but guests does not pee on the path even though it is not solved. Well, they will complain though.) |
Preferred Ride Intensity |
Show the range of ride intensity this guest prefers. Guest will not go to the ride which is out of this range. The higher happiness this guest, guest can ride the wider the range of intensity than the written range. This range can be changed wider if the guest spent in the park a long time. |
Nausea Tolerance | Show how much this guest can tolerate the nausea. It is categorised as [High/Average/Low/None] and the higher tolerance, the less they vomit. |
Show the list of rides this guest have been on.
It shows the favourite ride of this guests.
Show the cash this guest have and the amount of cash this guest spent in the park.
Thoughts tab shows the recent thoughts of this guest. There are thoughts like below:
Thoughts about rides | ||
---|---|---|
I want to go on something more thrilling than ~ | When the ride's intensity rating is lower than the guest's preferred | |
~ looks too intense for me | When the ride's intensity rating is higher than the guest's preferred | |
Just looking at ~ makes me feel sick | When the ride's nausea rating is higher than the guest's tolerance | |
~ was great | When the guest is very happy(≥ about 83.31%), not sick(< about 41.06%) and the ride's intensity rating is equal or less than 10 | |
I'm not going on ~ - It isn't safe | When the ride had a crash recently. If the guest's happniess is more than about 88.24%, then the guest ignores the crash log. | |
I want to get out ~ | When the guest want to get out of the flat ride like Maze, Ferris Wheel, etc, since in the ride too long (more than 88 seconds) | |
I want to get off ~ | When the guest want to get off the tracked ride like roller coasters since in the ride too long (more than 88 seconds) | |
I can't find ~ | When the can't find the way to the ride the guest want to. Guests will think this thought twice before giving up completely. | |
I've been queuing for ~ for ages | When queued too long(equal or more than 7min 17.5sec) | |
I'm not going on ~ while it's raining | When the guest do not want to go to this ride since it is not covered (if it is rainning) | |
Emotions | ||
I feel seek | When the guest feel sick after the guest ride the high nausea ride (140 ≤ Nausea count < 200) | |
I feel very seek | When the guest feel very sick after the guest ride the high nausea ride (Nausea count ≥ 200) | |
I'm not hungry | When encountered a food shop if the guest is not hungry(Hunger count > 75) | |
I'm not thirsty | When encountered a drink shop if the guest is not thirsty(Thirst count > 75) | |
I'm hungry | When the guest is hungry(Hunger count ≤ 10) and have no foods. | |
I'm thirsty | When the guest is thirsty(Thirst count ≤ 10) and have no drinks. | |
I'm (very) tired | When energy and happiness is low (Energy count ≤ 70, Happiness count < 128) | |
I need to go to the toilet | When the guest want to go to the toilet(Toilet ≥ 160) | |
The jumping fountains are great | There are 5 or more foundtains and less than 20 litters within 5 nearby tiles. | |
Great scenery! | There are 40 or more scenery objects and less than 8 litters within 5 nearby tiles. | |
The music is nice here | There are at least one music and less than 20 litters within 5 nearby tiles. (Except for Dodgem beats) | |
This park is really clean and tidy | There are less than 2 litters within 5 nearby tiles. | |
I have the strangest feeling someone is watching me | When you watch the guest during 2 or more minutes continuously, then it is displayed in random. | |
I want to go home | When the guest want to go home (if they didn't ride any rides in 320 seconds) | |
Thoughts about cash | ||
I can't afford ~ | When the guest want to ride but the guest have less cash than its ride price | |
I'm not paying that much to use ~ | When the toilet fee is too expensive (price × 40 > toilet count of guest. Guest will not use if the price is more than $0.60) | |
I'm not paying that much to go on ~ | When the ride's admission is too expensive (admission × 2 > its value) | |
~ is really good value | When the ride's admission is cheap (admission ≤ its value/2) | |
This/These ~ from ~ is/are really good value! | ||
I'm not paying that much for ~ from ~ | When the cost of foods, drinks or goods are too expensive | |
I'm running out of cash! | When the guest is running out of cash (Cash ≤ $9.00, Happiness ≥ 105, Energy ≥ 70) | |
I've spent all my money | When the guest don't have money at all. | |
Thoughts about shop and stalls | ||
I haven't finished my ~ yet | When the guest encounters the shop while the guest haven't finished the food/drink. | |
I've already got ~ | When the guests encounters the shop if the guest have already got the goods. | |
Other thoughts | ||
I can't find the park exit | When the guest can't find the park exit | |
This path is disgusting | When there are too many vomits on the paths | |
The litter here is really bad | When there are too many trashes on the paths | |
The vandalism here is really bad | When the guest have seen the vandalism, such as broken benches, lamps or trash bins (2 or more path tiles out of 6 the guest walked) | |
I'm lost! | When the guest is lost the path | |
Help! I'm drowning! | When the guest is drown | |
Help! Put me down! | When you pick the guest, in a rare probability | |
It's too crowded here | When there are too many guests(10 or more) in the path where the guest is | |
Wow! A new ride being built! | When the guest is watching a new ride being built | |
Wow! | (Eastereggs) When rename the guest as JOHN WARDLEY, the guest thoughts this in sometimes. | |
...and here we are on ~! | (Eastereggs) When rename the guest as DAVID ELLIS, and then when the guest is on a ride. |
Show the items this guest is carrying.
You can only see this tab if you have checked (File) button → "Options" → (Advanced) tab → "Enable debugging tools"
.
You can pause the game.
It is unable to build a ride or landscaping, etc.
There is a cheat that enables any construction while pausing the game.
[Shortcut] Pause Break
You can fast-forward the game in five levels. Hyper speed may lead lags. This feature is only for OpenRCT2.
Hyper speed is not displayed unless you check the (File) button → "Options" → (Advanced) tab → "Enable debugging tools" checkbox
[Shortcut] - for speed down, = for speed up
A button that allows mute all sounds. It is equvalent effect to adjust the slide of sound option to the most left side.
It is not on the original game and it is not displayed in the main menu as default
Find (File) button → "Options" → (Controls and interface) tab → Mute
and check it to display this button on the top main menu.
Rotate the main game screen clockwise.
You can also rotate anti-clockwise in OpenRCT2.
[Shortcut] ENTER
- Button | Decrease the size of the clear tool. Minumum size is 1x1. |
(Centre area) | You can enter the specific size of the tool if you click the centre area. Also can adjust the size of the tool by mouse wheel if you hover the mouse cursor at here. |
+ Button | Increase the size of the clear tool. Maximum size is 64x64. |
Toggle the icons below and drag the surface, then you can erase the selected item at once.
Toggle if you want to clear the small scenery.
Toggle if you want to clear the large scenery.
Toggle if you want to clear the path and queue.
- Button | Decrease the size of the clear tool. Minumum size is 1x1. |
(Centre area) | You can enter the specific size of the tool if you click the centre area. Also can adjust the size of the tool by mouse wheel if you hover the mouse cursor at here. |
+ Button | Increase the size of the clear tool. Maximum size is 64x64. |