OpenTTD JGRPP 0.45.0 변경 기록

https://telk.kr/tb/free/2829
번역문:

v0.45.0(2022-01-05)

  • 하나 이상의 경로 탐색 제한 프로그램이 붙어있는 경우, 다리 또는 터널에서 신호를 제거할 때 발생하는 충돌 현상 수정
  • 템플릿 교체 열차에 잘못된 화물 유형의 기관차가 있을 때 발생하는 충돌 현상 수정
  • 움직이는 열차가 접근하고 현실적인 제동을 켠 상태에서 경로 신호기의 경로 예약 끝에 있고 신호기가 있는 선로를 제거할 때 발생할 수 있는 멀티 플레이 비동기화 오류 수정
  • 도로 정류장 건설 예상 후 발생할 수 있는 멀티 플레이 비동기화 오류 수정
  • 수익 표시 설정을 끈 경우 설정 파일에 잘못된 데이터가 입력되는 현상 수정
  • 돈을 보낸 채팅이 경우에 따라 잘못된 값을 보여주는 현상 수정
  • 일부 상황에서 실제로 문제가 발생하지 않았는데 차량기지 뉴스 메시지 때문에 차례로 싣기가 실패하는 현상 수정
  • 무효화된 화물 분배 흐름을 제거할 때 관련 없는 화물을 "아무 역으로" 재분배하는 현상 수정
  • 발착 전광판의 잘못된 창과 열 너비 수정
  • 일부 상황에서 새롭게 생성된 네트워크 서버 ID가 설정 파일에 저장되지 않던 현상 수정
  • 256개 이상의 선로 경유지 유형에 대한 지원 추가
  • 역에서 받은 화물을 산업시설 한 곳만이 아닌 주변 모든 산업시설에 균등하게 분배할 수 있는 설정 추가
  • 항공기 분배 그래프의 거리/가격 수치를 늘릴 수 있는 설정 추가
  • 배차 일정 창에 일정 초기화 기능 추가
  • 모든 신호기가 기본 그래픽을 이용하도록 하는 클라이언트 설정 추가
  • 회사 비밀번호를 네트워크 서버에 저장하면 동일한 네트워크 서버에서 불러올 때 자동으로 복원되도록 암호화된 형태로 저장
  • 차량 상태 표시줄에서 차량 고장 위에 마우스를 올려 놓으면 차량 목적지를 표시
  • 자동 저장 간격을 게임 내 일수 또는 현실 분 단위로 설정 가능
  • 자동 점검이 불필요하게 취소되지 않도록 자동 점검 동작을 조정
  • 선박이 출발할 때 다음 경로가 현재 정거장과 같다면, 출발하는 대신 움직이지 않고 다시 화물을 싣도록 변경
  • 기본적으로 경로 목록에 차고가 없다면 뉴스 경고를 사용하도록 변경
  • 상설 네트워크 서버가 로그를 너무 기본적으로 많이 생성하는 현상 수정
  • 기본 베이스 커밋을 6953df7b5e52d749e502756197e5fc17e2310c 에서 d62c5667cff2eed82deb18e28d98345500b30d3f 로 변경

원문:

v0.45.0 (2022-01-05)

  • Fix crash when removing signals from a bridge or tunnel when one or more routing restriction programs were attached.
  • Fix crash when a template replacement train had an engine with an invalid cargo type.
  • Fix multiplayer desync which could occur after removing track with a signal on it at the end of a PBS reservation with a moving train approaching and realistic braking enabled.
  • Fix multiplayer desync which could occur after estimating building a road stop.
  • Fix invalid data being wrtten to the config file when display of income texts was disabled.
  • Fix give money chat message showing the wrong value in some cases.
  • Fix through load failed due to a depot news messages being shown when no problem actually occured in some circumstances.
  • Fix re-routing of unrelated cargo to "any station" when removing invalidated link graph flow.
  • Fix incorrect window and column widths in the departure boards window.
  • Fix newly generated network server ID not being saved in the config file in some circumstances.
  • Add support for having more than 256 rail waypoint types.
  • Add setting to distribute cargo received at a station to all accepting industries equally, instead of just one of them.
  • Add setting to increase the cargodist link graph distance/cost metric of aircraft links.
  • Add clear schedule function to the scheduled dispatch window.
  • Add client setting to show all signals using the default baseset sprites.
  • Store company passwords in network server saves in an encrypted form such that they are automaticaly restored when loaded into the same network server.
  • Show vehicle destination when mousing over a vehicle breakdown in the vehicle status bar.
  • Allow setting the autosave interval to a custom number of in-game days or real-time minutes.
  • Adjust automatic servicing behaviour to avoid unnecessarily cancelling automatic servicing orders.
  • If a ship's next order is for the current station when leaving, start loading again without moving, instead of leaving.
  • Enable news warning for missing depot order in order list by default.
  • Fix dedicated network servers logging too much by default.
  • Bump trunk base from commit 6953df7b5e52d749e50275640197e5fc17e2310c to commit d62c5667cff2eed82deb18e28d98345500b30d3f.



이모지를 이용해서 글에 반응해보세요!

댓글



꼬리표를 선택하세요


↑TOP

신고하기 ×

신고 종류
작성자
내용

신고 사유