OpenTTD 13.0-beta1 변경 기록

https://telk.kr/tb/free/4485
곧 13.0이 나올 예정입니다.
그에 앞서 13.0-beta1이 공개되었습니다.

번역:
  • 기능 추가: 공항 건설 GUI에서 기반시설 유지비를 표시 (#10094)
  • 기능 추가: 한 번에 여러 칸의 토지 소유권 구입 (#10027)
  • 기능 추가: 오브젝트 선택 UI 패널에 창 고정 및 접기 버튼 추가 (#10019, #10020)
  • 기능 추가: 고DPI 및 다양한 DPI 화면 처리 개선 (#9994, #9996, #9997, #10064)
  • 기능 추가: 화물 분배 연결 그래프에 사용하는 대체 색상표 (#9866)
  • 기능 추가: 입력 창에서 Shift+Insert로 붙여넣기 가능 (#9836)
  • 기능 추가: 회사가 도시에 무슨 행동을 해도 도시가 이를 무시하는 설정 (#9833)
  • 기능 추가: 스크린 샷 자동화를 위한 콘솔 명령어 추가/확장 (#9771)
  • 기능 추가: [연결 그래프] 화물 분배 그래프 위에 마우스를 올려놓으면 도움말 표시 (#9760)
  • 기능 추가: 오브젝트 드래그 건설 (#9709)
  • 기능 추가: 경쟁사의 차량 충돌에 대한 뉴스를 숨기는 설정 (#9653)
  • 기능 추가: 자동 교체가 완료되면 Ctrl+클릭하여 목록에서 제거하는 기능 (#9639)
  • 기능 추가: 지도 생성시 넓은 강 생성 (#9628)
  • 추가: [Script] 화물 무게를 구하기 위한 ScriptCargo::GetWeight (#9930)
  • 추가: NewGRF 스캐닝을 건너뛰기 위한 커맨드 라인 설정 (#9879)
  • 추가: 게임 설정 창에서 비디오 드라이버 이름 표시 (#9872)
  • 추가: [NewGRF] 지도 시드를 글로벌 변수로 (#9834)
  • 추가: [Script] grf_local_id 와 grfid 로부터 산업 시설 ID를 구하기 위한 IndustryType::ResolveNewGRFID (#9798)
  • 추가: [Script] grf_local_id 와 grfid 로부터 오브젝트 ID를 구하기 위한 ObjectType::ResolveNewGRFID (#9795)
  • 업데이트: 우리와 작별한 친구들과 우리가 얻은 모든 친구들 (#10000)
  • 변경: openttd.desktop에 시뮬레이션 서브 카테고리 사용 (#10015)
  • 변경: 계속해서 '아무 차량 기지로' 경로의 목적지를 업데이트하는 현상 (#9959)
  • 변경: 열차 수송량에 - 표시 대신 들여쓰기 사용 (#9887)
  • 변경: [NewGRF] 차량 스프라이트 스택을 4 레이어에서 8 레이어로 증가 (#9863)
  • 변경: 기반 시설 유지비를 끈 경우 역의 기본 유지비를 지불하지 않음 (#9828)
  • 변경: 재정 창의 레이아웃 개선 (#9827)
  • 변경: [Admin] 명령어 변경을 이유로 관리자 포트 프로토콜 버전 변경 (#9754)
  • 변경: 멈춰있는 차량에 대한 차량 노후화 경고 금지 (#9718)
  • 변경: pf.yapf.rail_firstred_twoway_eol 값의 기본값을 on 으로 변경 (#9544)
  • 변경: 가장 가까운 산업 시설에 화물을 먼저 수송 (#9536)
  • 수정: 창 크기 조절을 어떻게 다루는지에 대한 많은 수정 사항 (#10040, #10042, #10046, #10051, #10056, #10068, #10070, #10098)
  • 수정: 충분히 많은 수의 AI가 있을 때 list_ai 콘솔 명령어가 잘리는 현상 (#10075)
  • 수정 #9876: 32bpp 그래픽을 사용할 때 발생하는 맥북 터치 바 충돌 / 렌더링 문제 (#10060)
  • 수정: Train::Tick에서 프레임레이트 오버헤드 줄임 (#10055)
  • 수정: 시나리오 에디터 날짜 쿼리를 한 번만 엶 (#10050)
  • 수정 #10048: 회사 본사를 같은 위치에 재건설할 수 없도록 (#10049)
  • 수정 #10038: 커스텀 플레이리스트를 불러올 때 상위 바운드 체크가 빠진 현상 (#10039)
  • 수정: 화면을 축소했을 때 역 팻말에 잘못된 문자열이 사용되는 현상 (#10036)
  • 수정: 다른 회사의 자동차에 있는 "유턴" 버튼 비활성화 (#10033)
  • 수정: 온라인 플레이어 리스트 마우스 오버 작동 (#10031)
  • 수정: [NewGRF] 새 역의 이상 행동 (#10017)
  • 수정 #9854: DrawStringMultiLine() 가 가장자리 박스를 넘어서 그리는 현상 (#10014)
  • 수정: 온라인 플레이어 창에서 플레이어 이름이 잘못 나오는 현상 (#10013)
  • 수정 #8099: 뉴스 윈도우 확대 수준 수정 (#10005)
  • 수정: [NewGRF] 콜백 140에서 모든 역 타일에 상위 16개 무작위 비트가 같아야 함 (#9992)
  • 수정 #9989: £0 수익이 음수도 양수도 아닌 현상 (#9991)
  • 수정 #9804: 스프라이트를 사용할 수 있을 때에만 sprite_zoom_min setting 적용 (#9988)
  • 수정 #9972: 프레임레이트 창 위젯에 빠진 채우기/리사이즈 플래그 추가 (#9982)
  • 수정 #9935: SSE 특정 코드를 작성할 때 더 많은 선택성 사용 (#9980)
  • 수정 #9940: debuglevel 을 콘솔에서 변경한 경우 출력 파싱 오류 (#9979)
  • 수정 #9977: 많은 수의 줄을 표시한 콘솔을 지울 때 발생할 수 있던 충돌 현상 (#9978)
  • 수정 #9974: getsysdate 콘솔 명령어가 off-by-one 오류로 작동하지 않던 현상 (#9975)
  • 수정: [NewGRF] RailVehicleInfo::railveh_type 의 기본값이 다른 기본 속성과 일치하지 않던 현상 (#9967)
  • 수정 #8584: 경로를 공유한 차량이 유효하지 않거나 기대하지 않던 출발 날짜를 갖던 혀낫ㅇ (#9955)
  • 수정 #9951: [NewGRF] 시나리오 에디터 무작위 산업 시설 버튼이 NewGRF 영구 저장소를 손상시키는 현상 (#9952)
  • 수정: 잘못된 클라이언트 때문에 서버의 충돌을 일으킬 수 있는 다양한 내부 명령 매개변수의 유효성을 검사 (#9942, #9943, #9944, #9945, #9946, #9947, #9948, #9950)
  • 수정 #9937: 역 일부를 제거하여 역 이름 위치가 변경될 경우 industries_near 가 잘못되는 현상 (#9938)
  • 수정: [Script] ScriptRoad::HasRoadType 가 이제 도로 종류를 실제로 확인 (#9934)
  • 수정 #9363: reinit 이벤트시 접속자 목록 재생성 (#9929)
  • 수정 #9925: 한 칸의 레이아웃을 위한 산업 시설 칸 레이아웃 유효성 검사 (#9926)
  • 수정 #9918: 시나리오를 시작할 때 산업 시설의 마지막 생산량 초기화 (#9920)
  • 수정 #9914: 차단된 차량에 대해 실행되는 쓸모없는 경로 탐색 방지 (#9917)
  • 수정: 지분 보유자를 셋이 아닌 넷 표시 (#9905)
  • 수정: [NewGRF] 0개의 정규 칸을 가진 산업 시설 레이아웃은 이제 유효하지 않음 (#9902)
  • 수정 #9869: 정사각형으로 파괴시 도킹 칸 제거 (#9898)
  • 수정: 새 플레이어 회사는 (만약 저장되어 있다면) 즐겨찾기 얼굴 사용 (#9895)
  • 수정: 도시가 이제 병렬/중복된 다리를 건설하지 않음 (#9891)
  • 수정 #9712: 도시의 다리 길이를 원래의 11칸으로 제한 (#9890)
  • 수정 #9883: 철로 또는 도로 끝 칸 건설시 비용/수익 표시 (#9889)
  • 수정 #9870: 운하에 오브젝트를 과하게 설치할 경우 기반 시설 총계를 업데이트 하지 않음 (#9888)
  • 수정 #9877: 게임 스크립트가 '비용: £0' 비용 메시지를 발생시킬 수 있는 현상 (#9878)
  • 수정 44f2ef1: [strgen] {CARGO_SHORT}에 성별 지원 (#9873)
  • 수정 #9867: Industry::stations_near 가 산업 시설 생성시 채워지지 않는 현상 (#9868)
  • 수정 #9853: osk_activiation 에서 guidflags 와 flags 의 잘못된 병합 (#9855)
  • 수정 #6544: 싱글 플레이에서 멀티 세이브를 불러올 때 AI 회사에 들어가지 않도록 (#9794)
  • 수정: 회사 가치가 지분을 제대로 계산하지 않던 현상 (#9770)
  • 수정 #9546: 게임에 산업 시설이 하나도 없을 때 발생하는 충돌 현상 (#9726)
  • 수정 #9708: [연결 그래프] 차량이 0이 아닌 최대 속력을 가지고 있다고 추정하지 않도록 (#9693)
  • 수정 #9665: [연결 그래프] 경유 경로의 수송 시간 수정 (#9693)
  • 수정 #8797: 신호기를 드래그 설치할 때 논리적 선로 길이 기준을 사용 (#9652)
  • 정리: [NewGRF] 사용하지 않는 플래그 스프라이트 제거 (#10052)


원문:
13.0-beta1 (2022-10-31)

  • Feature: Airport construction GUI displays infrastructure cost (#10094)
  • Feature: Purchase land multiple tiles at a time (#10027)
  • Feature: Add sticky pin & shade widgets to Object Selection UI panel (#10019, #10020)
  • Feature: Improved handling of HiDPI and mixed-DPI screens (#9994, #9996, #9997, #10064)
  • Feature: Alternative linkgraph colour schemes (#9866)
  • Feature: Allow Shift+Insert as paste in edit box (#9836)
  • Feature: Setting to make the local town authority rubber-stamp all actions (#9833)
  • Feature: Add/extend console commands to enable screenshot automation (#9771)
  • Feature: [Linkgraph] Show a tooltip with statistics when hovering a link (#9760)
  • Feature: Build objects by area (#9709)
  • Feature: Add setting to hide news about competitors vehicle crash (#9653)
  • Feature: Ctrl-click to remove fully autoreplaced vehicles from list (#9639)
  • Feature: Wide rivers on map generation (#9628)
  • Add: [Script] ScriptCargo::GetWeight to get cargo weights (#9930)
  • Add: Command line option to skip NewGRF scanning (#9879)
  • Add: Show video driver name in Game Options window (#9872)
  • Add: [NewGRF] Map seed as global variable (#9834)
  • Add: [Script] IndustryType::ResolveNewGRFID to resolve industry id from grf_local_id and grfid (#9798)
  • Add: [Script] ObjectType::ResolveNewGRFID to resolve object id from grfid and grf_local_id (#9795)
  • Update: To all the friends we have lost and those we have gained (#10000)
  • Change: Use the Simulation subcategory to openttd.desktop (#10015)
  • Change: Constantly update destination of 'any depot' orders (#9959)
  • Change: Use an indent, not a dash, to list train capacity (#9887)
  • Change: [NewGRF] Increase vehicle sprite stack from 4 layers to 8 (#9863)
  • Change: Don't pay Property Maintenance on stations when Infrastructure Maintenance is disabled (#9828)
  • Change: Improved layout of the finance window (#9827)
  • Change: [Admin] Bump admin port protocol due to command changes (#9754)
  • Change: Suppress vehicle age warnings for stopped vehicles (#9718)
  • Change: Make pf.yapf.rail_firstred_twoway_eol on by default (#9544)
  • Change: Deliver cargo to the closest industry first (#9536)
  • Fix: Lots of fixes to how windows handle resizing (#10040, #10042, #10046, #10051, #10056, #10068, #10070, #10098)
  • Fix: Console commands list_ai output was truncated with a suitably large number of AIs (#10075)
  • Fix #9876: MacBook Touch Bar crash / render issues w/ 32bpp graphics (#10060)
  • Fix: Reduce framerate overhead in Train::Tick (#10055)
  • Fix: Only open scenario editor date query once (#10050)
  • Fix #10048: Don't relocate company HQ on the same exact location (#10049)
  • Fix #10038: Missing upper bounds check when loading custom playlists (#10039)
  • Fix: Wrong string used to determine size of zoomed out station sign (#10036)
  • Fix: Disable "turn around" button for other companies' road vehicles (#10033)
  • Fix: Online Players list mouse hover behaviour (#10031)
  • Fix: [NewGRF] Weirdness of new stations (#10017)
  • Fix #9854: DrawStringMultiLine() could draw beyond its bounding box (#10014)
  • Fix: Incorrect player name in online players window (#10013)
  • Fix #8099: News window zoom level fixes (#10005)
  • Fix: [NewGRF] Upper 16 random bits should be the same for all station tiles in callback 140 (#9992)
  • Fix #9989: £0 Net Profit is neither negative nor positive (#9991)
  • Fix #9804: Only apply sprite_zoom_min setting when sprites available (#9988)
  • Fix #9972: Add missing fill/resize flags on Framerate window widgets (#9982)
  • Fix #9935: Use more selectivity when building SSE specific code (#9980)
  • Fix #9940: Print debuglevel parse errors to console when changed from console (#9979)
  • Fix #9977: Clearing the console with a large number of lines could cause a crash (#9978)
  • Fix #9974: Console command getsysdate did not work due to off-by-one error (#9975)
  • Fix: [NewGRF] Default value of RailVehicleInfo::railveh_type was inconsistent with other default properties (#9967)
  • Fix #8584: Vehicles with shared orders getting invalid or unexpected start dates (#9955)
  • Fix #9951: [NewGRF] Scenario editor random industries button broke NewGRF persistent storage (#9952)
  • Fix: Validation of various internal command parameters that could have allowed a rogue client to crash servers (#9942, #9943, #9944, #9945, #9946, #9947, #9948, #9950)
  • Fix #9937: Station industries_near incorrect after removing part moved sign (#9938)
  • Fix: [Script] ScriptRoad::HasRoadType really check for RoadType (#9934)
  • Fix #9363: Rebuild client list on reinit event (#9929)
  • Fix #9925: Industry tile layout validation for layouts of only one tile (#9926)
  • Fix #9918: Reset industy last production year on scenario start (#9920)
  • Fix #9914: Prevent more useless pathfinder run for blocked vehicles (#9917)
  • Fix: List a max of four share owners instead of three (#9905)
  • Fix: [NewGRF] Industry layouts with zero regular tiles should be invalid (#9902)
  • Fix #9869: Remove docking tile when doing a clear square (#9898)
  • Fix: New player companies use favorite manager face, if saved (#9895)
  • Fix: Towns don't build parallel, redundant bridges (#9891)
  • Fix #9712: Cap town bridge length at original 11-tile limit (#9890)
  • Fix #9883: Show cost/income float over end tile of rail or road construction (#9889)
  • Fix #9870: Don't update infrastructure totals when overbuilding object on canal (#9888)
  • Fix #9877: GS could trigger 'Cost: £0' cost message (#9878)
  • Fix 44f2ef1: [strgen] Allow gender for {CARGO_SHORT} (#9873)
  • Fix #9867: Industry::stations_near not filled at industry creation (#9868)
  • Fix #9853: Incorrect merge of guiflags and flags for osk_activation (#9855)
  • Fix #6544: Don't join AI company when loading network game in singleplayer (#9794)
  • Fix: Company values do not properly account for shares (#9770)
  • Fix #9546: Crash when no industries are present in game (#9726)
  • Fix #9708: [Linkgraph] Don't assume vehicles have a non-zero max speed (#9693)
  • Fix #9665: [Linkgraph] Fix travel times of non-direct journeys (#9693)
  • Fix #8797: Use logical rail length when placing signals (#9652)
  • Cleanup: [NewGRF] Remove unused flag sprites (#10052)

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