OpenTTD 13.0-RC1 변경 기록

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번역문:

13.0-RC1(2023-01-01)

  • 기능: 게임 내에서 글꼴을 구성하는 'font' 콘솔 명령(#10278)
  • 기능: Ctrl 키를 클릭하여 시간표 속도/대기 시간을 대량으로 편집합니다(#10265).
  • 특징: [NewGRF] 확장 가능한 구매 목록에 있는 차량 모델(#10220)
  • 기능: 시나리오 편집기의 모든 마을 확장(#10215)
  • 추가: [NewGRF] 경사 인식 및 도로 유형별 단방향 스프라이트(#10282)
  • 변경: 텍스트 파일을 검은색으로 표시(#10291)
  • 변경: 차량 목록 드롭다운 버튼을 문자열에 맞게 크기 조정(#10286)
  • 변경사항 : [NewGRF] 명시적 지원 없이 짧은 엔진 뒤집기 지원 (#10262)
  • 변경: 기초 스프라이트 오프셋에서 접지 스프라이트 분리(#10256)
  • 변경: TrueType 글꼴(#10254)을 기준으로 한 수직 중심 스프라이트 글꼴
  • 변경 사항: [macOS] 최소 macOS 버전을 10.13(#10253)으로 설정
  • 변경: 현재 차량 세부 정보 탭(#10252)에 비활성화되지 않은 하강 위젯 사용
  • 변경: New GRF 스프라이트 얼라이너의 다양한 개선 사항(#10249)
  • 변경 사항: reset_engines console 명령은 이제 도입 날짜와 신뢰성을 재랜덤화합니다(#10220).
  • 변경: 실패한 업계 탐색에 대한 오류 메시지 표시(#10202)
  • 수정: 로컬 권한 창 등급 목록 높이가 무시된 아이콘 크기(#10285)
  • 수정 #10150: 사용자 지정 글꼴을 사용할 때 마을 기호가 잘릴 수 있습니다(#10283).
  • 수정 #8971: 인터페이스 축척 변경으로 쿼리 문자열 크기 조정(#10281)
  • 수정 #10274: GS를 선택한 상태에서 스크립트를 다시 검색할 때 충돌(#10276)
  • 수정 #10151: 기호에 작은 패딩 사용(#10272)
  • 수정 #10263: [스크립트] 명령에 대한 타일 유효성 검사 복원(#10269)
  • 수정: 레일/도로 유형 드롭다운에 대한 스크롤 막대 누락(#10264)
  • 수정 번호 10260: 차량 세부 정보에 잘못된 높이 도면 이미지가 표시됨(#10261)
  • 수정 #10257: 경사진 브리지 헤드의 잘못된 캐터리 위치(#10258)
  • 수정: 수직 중앙 채팅 프롬프트(#10250)
  • 수정 #10214: 도구 모음의 리그 및 그래프 단추에 기본 작업이 없습니다(#10246).
  • 수정 #10242: 텍스트를 자를 때 텍스트 그림자에 공백 허용(#10243)
  • 수정 #10206: 인트로 게임에서 스크립트를 완전히 비활성화합니다(#10241).
  • 수정 #10218: 잘못된 경사를 따라 강 타일을 만들려고 하지 마십시오(#10235).
  • 수정 #10208: [NewGRF] 도로/트램 터널에 특정 언더레이 사용 허용(#10233)
  • 수정 #10224: 저장하는 동안 빨리 감기 모드 변경 안 함(#10230)
  • 수정 #10147: 사운드 효과 볼륨 슬라이더가 더 이상 볼륨을 설정하지 않음 (#10228)
  • 수정 #10223: 주문 복제 시 차량 복제 실패 시 충돌(#10225)
  • 수정: 엔진 미리 보기 이미지를 위한 최대 공간이 스케일링되지 않았습니다(#10219).
  • 수정 #10216: 충돌 차량으로 세이브 게임을 업그레이드할 때 충돌(#10217)
  • 수정 #10212: [스크립트] 중첩된 스크립트 계정 범위가 제대로 복원되지 않음(#10213)
  • 수정 #10114: 2의 제곱이 아닌 배율로 잘못된 드래그 강조 표시 위치(#10211)
  • 수정 #10198: 도입부 GUI를 다시 정렬하여 버튼 행을 좁힙니다(#10203).
  • 수정: 도구 설명 텍스트를 그릴 때 추가 패딩 누락(#10201)
  • 수정: 원래 베이스 세트를 사용할 때 버튼 아이콘의 정렬 불량(#10200)
  • 수정: 신호 아이콘이 UI에 잘못 배치됨(#10199)
  • 수정 #10021: 다른 개체 간 전환 시 개체 GUI 크기 조정(#10196)
  • 수정 #9720: 세이브 게임 로딩 후 GS/AI 시작 지연 (#9745)

원문:

13.0-RC1 (2023-01-01)

  • Feature: 'font' console command to configure fonts within game (#10278)
  • Feature: Ctrl-click to bulk edit timetable speeds/waiting times (#10265)
  • Feature: [NewGRF] Vehicle variants in expandable purchase list (#10220)
  • Feature: Expand all towns in the scenario editor (#10215)
  • Add: [NewGRF] Slope-aware and roadtype-specific one-way sprites (#10282)
  • Change: Display text files in black (#10291)
  • Change: Make vehicle list dropdown buttons resize to fit strings (#10286)
  • Change: [NewGRF] Support flipping shorter engines without explicit support (#10262)
  • Change: Separate ground sprite from foundation sprite offsets (#10256)
  • Change: Vertically centre sprite font relative to TrueType font (#10254)
  • Change: [macOS] Set minimum macOS version to 10.13 (#10253)
  • Change: Use lowered not disabled widget for current vehicle details tab (#10252)
  • Change: Various improvements to NewGRF sprite aligner (#10249)
  • Change: reset_engines console command now rerandomises introduction dates and reliability (#10220)
  • Change: Show error message on failed industry prospecting (#10202)
  • Fix: Local authority window rating list height ignored icon sizes (#10285)
  • Fix #10150: Town signs could be truncated when using custom fonts (#10283)
  • Fix #8971: Resize QueryStrings with interface scale change (#10281)
  • Fix #10274: Crash when rescanning scripts with GS selected (#10276)
  • Fix #10151: Use smaller padding for signs (#10272)
  • Fix #10263: [Script] Restore tile validation for commands (#10269)
  • Fix: Missing scrollbar for rail/roadtype dropdowns (#10264)
  • Fix #10260: Incorrect rect height drawing image in vehicle details (#10261)
  • Fix #10257: Incorrect catenary position on sloped bridge heads (#10258)
  • Fix: Vertically centre chat prompt (#10250)
  • Fix #10214: League and graph buttons in toolbar did not have a default action (#10246)
  • Fix #10242: Allow a space for text shadow when clipping text (#10243)
  • Fix #10206: Fully disable scripts in intro game (#10241)
  • Fix #10218: Don't try to create river tiles along incorrect slopes (#10235)
  • Fix #10208: [NewGRF] Allow using a specific underlay for road/tram tunnels (#10233)
  • Fix #10224: Don't change fast-forward mode while saving (#10230)
  • Fix #10147: Sound effect volume slider no longer set volume (#10228)
  • Fix #10223: Crash when vehicle cloning fails on order cloning (#10225)
  • Fix: Maximum space for engine preview image was never scaled (#10219)
  • Fix #10216: Crash when upgrading savegame with crashed vehicles (#10217)
  • Fix #10212: [Script] Nested ScriptAccounting scopes not restored properly (#10213)
  • Fix #10114: Incorrect drag-highlight position with non-power-of-2 scaling (#10211)
  • Fix #10198: Rearrange Intro GUI to make button rows narrower (#10203)
  • Fix: Missing extra padding when drawing tooltip text (#10201)
  • Fix: Bad alignment of button icons when using the original baseset (#10200)
  • Fix: Signal icons incorrectly positioned in UI (#10199)
  • Fix #10021: Object GUI resized when switching between different objects (#10196)
  • Fix #9720: Delay start of GS/AI to after loading of savegame (#9745)



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