OpenTTD 13.0-RC2 변경 기록

https://telk.kr/tb/free/4522
번역문:

13.0-RC2(2023-01-28)

  • 특징: Ctrl 키를 눌러 트리의 대각선 영역을 만듭니다(#10342)
  • 기능: 지도 생성 창에서 사용자 정의 산업 수 설정(#10340)
  • 변경: 글꼴 상태를 true/false 대신 aa/noaa로 표시(#10352)
  • 수정: [스크립트] 스크립트를 위한 향상된 API 문서(#10413, #10412)
  • 수정 #10255: 링크 그래프 GUI 라인의 기본 두께 감소(#10410)
  • 수정 #10220: 선택할 수 없는 엔진을 기본값으로 선택하지 않음(#10404)
  • 수정 번호 10395: 이전 저장을 로드할 때 레벨 교차를 강제로 막대로 막지 마십시오(#10400)
  • 수정 #10377: 기본 변형이 누락된 경우 철도 차량의 정렬 불량(#10378)
  • 수정 #10368: 서버 게임을 다시 시작하는 동안 클라이언트가 어설션에 도달했습니다(#10369)
  • 수정 #10362: 속도 제한이 없는 새로운 GRF 브리지(#10365)
  • 수정 #10363: CargoDist 설정 도움말 텍스트가 아열대 다이아몬드에 대한 대칭 분포를 제안해서는 안 됩니다(#10364)
  • 수정: [스크립트] 산업탐색 중 OWNER_TOWN으로 전환 방지 OWNER_DEITY 테스트(#10360)
  • 수정 #10009: 대출시 오버플로 방지 불량(#10359)
  • 수정 #9865: 콘솔에서 파일 제거가 항상 실패했습니다(#10357)
  • 수정 #10057: 폴백 문단 레이아웃이 제대로 래핑되지 않음(#10356)
  • 수정 #10177: 싱글 플레이어로 전환한 후 회사 목록 비밀번호 자물쇠가 표시됨 (#10354)
  • 수정 사항: 다양한 와이드 리버 문제(#10348)
  • 수정: 엔진을 완성할 때 변형 모델과 상위 모델 연결(#10346)
  • 수정 #10333: 지역 회사에만 산업 예측 오류 표시(#10338)
  • 수정 번호 10335: 개체 GUI의 초기 스크롤 막대 수 설정(#10336)
  • 수정사항 #10331: 로드 중 신규 회사 시작은 AI 시작 후 발생해야 합니다(#10332)
  • 수정 #10309: [SDL] 전체 화면을 끌 때 초기화되지 않은 폭과 높이(#10328)
  • 수정 #10032: 빌드 윈도우에서 연결된 차량의 용량(#10326)
  • 수정: 손상된 NewGRF 또는 이미지 파일(#10321, #10316) 처리 개선
  • 수정: [NewGRF] engclass 2가 엘레일이어야 한다고 가정하지 마십시오(#10315)
  • 수정: [스크립트] AI 그룹.마지막으로 수익 얻기연도가 GUI에 표시된 값과 다를 수 있음(#10227)
  • 수정 #10304: [스크립트] 인트로 게임에서 GS 시작 안 함 (#10305)
  • 수정: [스크립트] 버전 13용 호환 파일 복사(#10303)

원문:

13.0-RC2 (2023-01-28)

  • Feature: Press Ctrl to build a diagonal area of trees (#10342)
  • Feature: Set a custom number of industries in map generation window (#10340)
  • Change: Display font status as aa/noaa instead of true/false (#10352)
  • Fix: [Script] Improved API documentation for scripts (#10413, #10412)
  • Fix #10255: Reduce basic thickness of linkgraph GUI lines (#10410)
  • Fix #10220: Don't select unselectable engine as default (#10404)
  • Fix #10395: When loading old saves, don't forcibly bar level crossings (#10400)
  • Fix #10377: Bad sorting of rail vehicles when primary variant is missing (#10378)
  • Fix #10368: Server restarting game caused clients to hit assertion (#10369)
  • Fix #10362: NewGRF bridges without speed limits (#10365)
  • Fix #10363: CargoDist setting helptext shouldn't suggest symmetric distribution for diamonds in subtropic (#10364)
  • Fix: [Script] Switch to OWNER_TOWN prevented OWNER_DEITY test during industry prospecting (#10360)
  • Fix #10009: Bad overflow protection when taking out loans (#10359)
  • Fix #9865: Removing files with the console always failed (#10357)
  • Fix #10057: FallbackParagraphLayout fails to properly wrap (#10356)
  • Fix #10177: Company list password padlock showed after switching to single player (#10354)
  • Fix: Various Wide River issues (#10348)
  • Fix: Link variants to parents when finalising engines (#10346)
  • Fix #10333: Only show industry prospecting errors to local company (#10338)
  • Fix #10335: Set initial scrollbar count for object GUI (#10336)
  • Fix #10331: Starting new company during load must happen after AI start (#10332)
  • Fix #10309: [SDL] Uninitialized width and height when turning off full screen (#10328)
  • Fix #10032: Capacities of articulated vehicles in build window (#10326)
  • Fix: Improve handling of corrupt NewGRF or image files (#10321, #10316)
  • Fix: [NewGRF] Don't assume engclass 2 should be elrail (#10315)
  • Fix: [Script] AIGroup.GetProfitLastYear could get values different than those displayed in GUI (#10227)
  • Fix #10304: [Scripts] Don't start GS in intro game (#10305)
  • Fix: [Script] Copy compat files for version 13 (#10303)



이모지를 이용해서 글에 반응해보세요!

댓글



꼬리표를 선택하세요


↑TOP

신고하기 ×

신고 종류
작성자
내용

신고 사유