OpenTTD JGRPP 0.57.0 변경 기록

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번역문:

### v0.57.0 (2023-01-30)

  • 일부 New GRF에서 발생할 수 있는 충돌을 수정합니다.
  • 현실적인 제동을 사용할 때 무효화된 예약을 연장하려고 할 때 발생할 수 있는 충돌을 수정합니다.
  • 총 시간표 지속 시간이 0일 때 늦은 열차의 시간표를 업데이트할 때 충돌을 수정합니다.
  • 도로 유형의 맞춤형 일방 스프라이트를 사용하지 않는 도로 정지/웨이 포인트를 고칩니다.
  • 1 이외의 일 길이를 사용할 때 스테이션 정격 툴 팁에 픽업 값이 있으므로 잘못된 시간을 수정하십시오.
  • 79455년 이후의 잘못된 날짜/시간 표시를 수정합니다.
  • 사전에 선택한 AI가 Config 파일에서 로드되지 않도록 수정합니다.
  • 시나리오 편집기 하우스 피커 타운 선택기에서 거리별로 잘못된 타운 정렬을 수정합니다.
  • 에지 타일이 이전에 평평하지 않았을 때 맵 에지 워터 모드 설정을 활성화하도록 수정합니다.
  • 이중 창 열차 구매 창에 화물 아이콘이 표시되지 않도록 수정합니다.
  • 모든 차량을 포함하지 않는 그룹 목록 창의 새 그룹 버튼에 ctrl-dragging을 고정합니다.
  • 설정 창에서 하천 설정량에 대한 텍스트를 수정합니다.
  • 아주 오래된 저장 게임을 로드하는 다양한 문제를 고칩니다.
  • 업그레이드 브리지를 수정하여 사용자 지정 신호 스타일 및 라우팅 제한을 부분적으로 제거합니다.
  • 기본 서비스 간격 및 시간표 모드를 설정하지 않고 템플릿 교체 창에서 직접 열차 복제를 수정합니다.
  • 시나리오 편집기에서 차량 시간표를 수정하고 열차 속도 조절 기능이 올바르게 업데이트되지 않습니다.
  • 도시 및 산업 화물 생산 규모 조정 설정을 지수형이 아닌 선형으로 변경합니다.
  • 라우팅 제한:
    • 예약할 때 이것이 이미 이루어졌더라면, 열차의 앞부분이 신호를 통과할 때 더 이상 슬롯을 확보하려고 하지 않는다.
    • 슬롯 획득 모드를 제거하면 획득 모드와 동일합니다.
    • 예약 슬롯 모드에서 릴리스를 추가합니다.
    • 현재 예약자들은 예약 중간에 예약 통과 및 역방향 PBS 신호를 위해 슬롯 획득 및 PBS 대기를 지원한다(예약 시작 신호에서 대기가 발생한다).
    • 터널/교량 출구 신호에서 슬롯을 너무 일찍 획득하는 것을 고칩니다.
  • 예약된 발송:
    • 과거/미래의 마지막/다음 출발 시간이 23시간 이상일 때를 보여줍니다.
    • 출발 슬롯을 두 번 이상 사용할 수 있도록 일정 및 출발별 플래그를 추가합니다.
    • 마지막/다음 출발 슬롯 조건부 순서로 테스트하기 위해 개별 출발 슬롯에 태그를 지정할 수 있습니다.
    • 마지막으로 발송된 시간을 재설정하면 현재 예약 기간의 시작으로 설정하지 않고 완전히 지워집니다.
  • 주문:
    • 중복 주문이 항상 주문 색상을 유지하는 것은 아닙니다.
    • 주문 중지 위치를 관리 주문 드롭다운에 추가합니다.
    • 슬롯 무조건 주문 획득 시도를 추가합니다.
    • 차량 노선 노선을 통한 조건부 주문 처리 개선
  • 해안에서 최대 거리를 늘려 수중 터널을 뚫는다.
  • 레일 도구 모음에서 레일 폴리선 도구를 표시할지 여부에 대한 설정을 추가합니다.
  • 열대 지역에서 지도를 생성할 때 물 사막 제거를 위해 정사각형 영역 대신 곡선을 사용했다.
  • 지도 모드에서 뷰포트 위에 링크 그래프 선을 그릴 때 도면 및 스크롤의 성능을 향상시킵니다.
  • 차량을 터널 투명도(ctrl-0)로 전환하려면 핫 키를 추가하십시오.
  • 리눅스: 미리 구축된 전용 서버 바이너리를 제공한다. 일반적인 리눅스 빌드는 더 새로운 glibc를 사용하며, 레거시 빌드는 오래된 시스템용으로 제공된다.
  • Vanilla OpenTTD(그리고 이 패치팩)는 이제 컴파일을 위해 C++20을 필요로 한다(최소 컴파일러 버전: gcc 10, clang 15).
  • * Bump trunk base from commit feb94d233d8fdceff193a4c59298960d8148d470 to commit 6b21368bc2fdef6877ef5930f94e85719b670a76.

원문:

v0.57.0 (2023-01-30)

  • Fix crashes which could occur with some NewGRFs.
  • Fix crash which could occur when trying to extend an invalidated reservation when using realistic braking.
  • Fix crash when updating the timetable of a late train when the total timetable duration is 0.
  • Fix road stops/waypoints not using road type custom one-way sprites.
  • Fix incorrect time since pickup values in the station rating tooltip when using a day length other than 1.
  • Fix incorrect date/time display after the year 79455.
  • Fix pre-selected AIs not being loaded from the config file.
  • Fix incorrect sorting of towns by distance in the scenario editor house picker town selector.
  • Fix enabling the map edge water mode setting when edge tiles were not previously flat.
  • Fix cargo icons not being shown in the dual-pane train purchase window.
  • Fix ctrl-dragging onto the new group button in group list window not including all vehicles.
  • Fix texts for the amount of rivers setting in the settings window.
  • Fix various issues loading some very old savegames.
  • Fix upgrading bridges partially clearing custom signal styles and routing restrictions.
  • Fix cloning a train directly from the template replacement window not setting the default service interval and timetable modes.
  • Fix vehicle timetables and train speed adaptation not being correctly updated in the scenario editor.
  • Change town and industry cargo production scaling settings to be linear instead of exponential.
  • Routing restrictions:
    • No longer try to acquire slots a second time when the front of the train passes the signal, if this had already been done when reserving.
    • Remove the try to acquire (on reserve) slot mode, it's now the same as try to acquire.
    • Add a release on reserve slot mode.
    • Reservations now support slot acquire and wait at PBS for reserve-through and backwards PBS signals in the middle of reservations (waiting happens at the reservation start signal).
    • Fix prematurely acquiring slots on tunnel/bridge exit signals.
  • Scheduled dispatch:
    • Show when last/next departure time are more than 23 hours in the past/future.
    • Add schedule and per-departure flags to allow departure slots to be used more than once.
    • Allow tagging individual departure slots for testing with the last/next departure slot conditional order.
    • Resetting the last dispatched time now clears it entirely instead of setting it to the start of the current schedule period.
  • Orders:
    • Fix duplicating orders not always preserving the order colour.
    • Add order stop location to the manage order dropdown.
    • Add a try to acquire slot non-conditional order.
    • Improve handling of conditional orders with vehicle route lines
  • Increase maximum distance from the shore for tunnels under water.
  • Add setting for whether to show the rail polyline tool in the rail toolbar.
  • Used a curved instead of a square area for water desert removal during map generation in tropical.
  • Improve performance of drawing and scrolling when link graph lines are drawn over viewports in map mode.
  • Add hotkey to toggle vehicle in tunnel transparency (ctrl-0).
  • Linux: Provide a pre-built dedicated server binary. The generic linux build now uses a newer glibc, a legacy build is provided for older systems.
  • Vanilla OpenTTD (and this patchpack) now requires C++20 to compile. (Minimum compiler versions: gcc 10, clang 15).
  • Bump trunk base from commit feb94d233d8fdceff193a4c59298960d8148d470 to commit 6b21368bc2fdef6877ef5930f94e85719b670a76.



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